Skip to main content

28/10/2010


friends photography Pictures, Images and Photos

Erk ? aku bgn awal la jugak ari ni . tyne tu dah pukul 10 pagi . aku p mandi , sarapan . then aku siap siap kn diri nak p sekolah teknik aku . kol 1 petang aku dah smpu dekat sekolah aku . ambek sijil Kadet Polis ku . kalau xamek kunk sayang plak . sebab sijil Polis tu penting sangat .



Lepas aku amek sijil polis . aku p pejabat . nak amek sijil safari membaca . Sijil tu aku join membaca sapa palink cepat baca at skrin putih depan orang ramai . Laju giler bende tu susah lah aku nk tangkap ape yang aku bace kan . huhu . tapi aku dapat jugak sijil safari membaca tuh . hee ^^ Besh la kalau kumpul2 sijil neyh . huhu . tapi kalau etlit lagi besh . banyak gilerr . huhu .

Bile aku nk p amek sijil safari . aku kene tunggu kol 2 petang . masalah nye lambat lagi kol 2 petang . mama lak tgh tunggu kat gate sekolah . mestilah lame dy kene tunggu . so, aku nak g ngn aa jer laa p sekolh nanti . ERM , aku pon p at mama aku yang aku nk p amek sijil safari petang nanti dengan aa . mama terus p bandar sebab nak beli barang dapur . aku pun ikut jelah . Dalam kol 2.30 petang aku ngan mama balek .

Bila dah sampi umah . adik lelaki aku (afiq ) dok tgh lepak ngn kawan2 dy at lua umah . hmm . aku xtaw nk wat ape . motor yg aku punye dah di pakai and dah d repair dy macam ngok ngok ! abishhh ! aku xleyh pakai motor aku lagi :(( . sayang nyee . huhu . aku pun mintak kunci motor ssb nk p umh aa jap . den adik aku ckp susah nk stat motor 2 nnti . law nk stat p beli miyak moto . adeyyh . xpasal pasal aku lak yg kene bayar minyak motor.

Huhu . aku bawak jelah moto tuh . huhu lowert abishh . moto racing deh . mang xsesuai perempuan bawak . ah .lantak lah . aku pun gune . huhu . sume tgokk . suke suki aku lah . igt org btudung xleh bwk moto racing ke ? jgn pndg rendah ye sama saia . huhu . da p umah aa aku tgok aa lom siap ag nk p teknik . so, aku relek jap at umah aa . aa p kemas2 kn la diri dy . huhu . lepas dy bersiap . jam da kol 3.50 petang .

aku lak lupe bawak hp aku . mak aku lak kol no. aa . dy ckp soh balek umah cepat sebab adik aku nk gune moto p men futsal . huhu . aku lak bg tahu la yg aku nk p isi minyk moto dulu baru aku balek umah . s0, aku ngn aa p sama2 g stsen minyk . aa nek moto dye aku nek moto aku . p moto aku wat problem laaa . langsung moto aku neh xdpt nak stat . akher skli . aku nek moto aa . aa nek moto aku . aku tunda dari belakang moto aku tuh . aa tukang kawal .

 Dah smpi stsen myk . aku tengok tangki . adeyhh . kering k0ntang upe nye minyk lam tangki moto neyh . haha . malu2 . yang tukang isi minyak member lame aku . dye keje at stesen minyk . name dy Huzaidi . dak pandai tuh . makwe dye same muke ngn dye . ala2 chinese g tu ar . Lepas isi minyak . moto aku xleh stat agi . Dah isi minyk smpai Full pon xleh gak stat . ape kehey neh? sakit hti aku . berpeluh kan aku mengestatkan moto xgune tuh . huhu

Law suruh aa pon xkan bergerak punye moto tuh sebab tubuh dy tu kecik walau pn sekarang dy da montel ciket . HAHA . Then aku xtaw nak wat cm nea lagi . xkan nk kene tunda lagi ? penat nye aku . buang mase tol dengan moto neh . da la aku ngn aa nk p teknik lak . huhu . pas tu member aku c huzaidi pon tolong lah stat kn moto tuh . alahai . mcm pmpuan plak dy neh . slow gilerr . dy pon xleh nk buat gak . huhu . s0, aku pinjam hp aa .

Aku kol mama aku . aku cakap at dy aku amek afiq (Adik aku) dtg at cini gune moto aa . aa jage moto aku at stsen miyk . aku lak p amek afiq at umah . hmm . bila dah smpi stsen myk . lame giler kteowg dekat sane . dok mengestat moto giler tuh . 2 lah pasal . aku membebel lah . dok sedap2 beyki moto owg xpk lak fungsi enjin ny cm neh . men bukak aje . adeyh .  Nak betol kan bhgian plug ase nye ok tapi yg bt mslh ny bhgian nk stat ny longgr abesh . huhu

akher sekali , aku lak yg handle moto tuh . afiq ngn aa nek moto aa p tunda moto yg aku bwk dari belakang . huhu . dah smpi umah . aku ngn aa terus p teknik ambek sijil . hmm . kiteowg p sane kejap je just amek sijil safari membaca . aku tolong amek kan sijil kiyah ngn zaza jugak . then lepas selsai aku terus p sekolh lame aku . SMK Kampung Nangka . sekolah palink malang bagi aku . dasyht giler pangai bile masuk sekolah ni . huhu . aku paling benci sekolh ni sbnr nye . byk kengn pahit . bukn manis lagi . kebanykkn nye kngan pahit .

Aku g pejabat SMK Kg.Nangka . Fuhh . budak2 p0m 1/2 tengok aje aku ngn aa . mcam monyet lah dyeowg neh . mcm xpnh tgok manusie ke? heran plak aku ngn dye owg . tahu lah korang xkenl kiteowg tapi jgn lah tengok mcm tu sekali . Aku ngn aa terus p pejabat . and mintk sijil orignl pmr aku . huhu . lame giler aku xamek sijil ori pmr . hmm . hee ^^ tahun depan aku kene g teknik agi sebab nk p amek sijil komputer dengan sijil ori spm . hee ^^ sape nk it0ot ?? meyh2 it0o0t saye yee ! . muahahaa !

Lpas amek sijil aku . kiteowg terus p umah Lya . member kiteowg yg cun melecun tuh . ala  dia ada date ngn pakwe dye lak . so, kiteowg kejap jelah dtg umah mak datin tuh . huhu . lepas dtg umah dye . aku ngn aa balek umh aku . aa relek kejap . xlame kemudian dy nk balek sebb t pkwe dy mrh lak kua lme2 . lagi pn skarg polis asek meronde aje . c aa ni pon cm aku gak . malas amek lesen . lagi pun jauh laa tmpt beljr memndu tuh . borink lak tuh .huhu .lepas aa balek umh dye . aku on9 jap then terus tidur . time mghrb aku bngun terus p mandi and sembhyg .

lepas semhyg . aku on9 jap . update blog lagi . huhu . dlm pada tu aku tengok org lam umh neh mcm kelam kabut je . cam ada masalah lagi . huhu . aku pun dh mang agk pe yg akn berlaku lepas neh . huhu . p aku still relek lagi . aku pun xsuke jugak sedeh2 neh . nak2 lagi depan mak aku n adik2 aku . aku palink benci sedeh2 dpn dyeowg . entah lah . aku ase law aku kua kn air mate depn dyeowg aku ase da xkuat . huhu . bukn nk belagak ye . tpi aku segan lah sbnrnye dgn fmly aku . huhu . jadi lembek lakk t . huhu . malam tu aku ada kdt . xtaw nk msg ngn sape . aku msg jelah ngn kak ifa sebb aku nk tnye pasl nk quit dr kolej cm nea . kak ifa ngn bybix da quit . tijot on the way jugak cam aku . kiyah? entah la . ari tu kate nk quit p xsure bile . and jadi ke x . huhu .

Lepas aku msg ngn kak ifa . ati aku lak ase tpnggl panggl je name c zaire tu . rindu lak ase . huhu . tiap2 hari aku rindu and pikir pasal dy . then aku share lah kdt at dy mne taw dpt msg ngn dy . huhu . p dy pon xmsg pon dgn aku . so , lame2 aku xkacau la dye . aku igt nk jumpe dy buat kali trakhr . sbb myb aku xtgl kl lagi . lepas neh dah xleh dh nk jupe dy . huhu . bia lah . aku pn xlyk jugk dekt dgn dye . huhu lepas ni aku jd budak xberpelajaran . sebab aku dah xtahn dgn masalh sekrg . aku benci r dgn manusia tuh . entahlaa aku xleh nk ckp ape dh . mang trsgt sgt benci . ! sedap ikut mulot je cakap gini kat kiteowg yee ! okokokoko. tunggu dn lihat jelah ape balsan nye . xdi dunia mungkn di akhirat kelak . huhu

Erm . aku xleyh tahan giler tekak yg aku tahan nk ngis neh . tapi akher nye gugur jugk air mate aku neh . huhu . aku diam aje . aku nk bersuara tapi tekak aku lngsung xdpt kua kn sore . aku cume dpt dgr sore adik aku (ina) mngis2 , merayu rayu pd abah aku . huhu . xleh tahan giler aku . adik aku (afiq) da bla sme ngn aku . aku men game . afiq lak tgh on9 fb . smbil tu air mate neh gugur gakk . huhu . zati pon same diam jugk . mak aku . huhu lagi lah . sush nk ckp . p aku tabiiik lak ngn mak aku neh . sabar jugk dy , huhu . mudh mudahn ape yg berlaku sekrang ni memberi ketabahan dan kesabaran dalam diri . Biar lah bnde dh brlaku . lepas ni xtaw lagi kteowg ni mcm nea . tunggu dn lihat .

aku bukan xnak belajar . tapi tu lah jadi nye maslh antre klurge mmbt kn aku ase terkiln nk beljr . bile tgok keadaan mak aku . xleh bla air mata aku nehh. hohoho . buat slumber jelah . mak aku citer ke pe ke . aku buat ape? buat dongo je . sebab? aku xleh tahan doe dy citer apetah lagi nk tengok muke dye tuh . asek nk kuaQ je aiyakk mataQ aku neh . bukan aku xad perasaan okeyh . p tu lah care aku dpn mak aku .  aku bkn xnk ambk bert p cume aku xtahan dgr citer dr mulut dy . mulut org len ckp2 mcm neh . adeyh .

Sabar sabar sabar , sabr itu pntg ye . sabar tu jugk sepruh dr iman ye . ahh byk lah kebaikn law bersabr neh . huhu . lepas mlm tu . aku nk tidur awl tapi aku lngsung xleh tidur sebb pikir hal ni and hal nk quit dr kolej . xtaw nk quit dgn care cm nea . huhu . bape agk nye kene byr ye>? bybix ari tu kene bayr RM3 Ribu lebeh . Kak ifa lak ,. dy bayar ansur2 . huhu . aku xtaw lagi bape kene bayr . oke . next week t g tnye lahh . Erm . sedyh giler bile d kenang hal fmly neh . xtaw nk cter ngn sape . huhu . xad owg yg fhm ap yg brlku . org yg tahu hal aku sikit2 . just aa and zaire jew . 2 je insan yg palink ku syg , insan yg palink brmakne dlm hidup aku . huhu xtaw lah dyeowg ni anggp aku ni cm nea . Entah kol bape aku tertidur yee . p sebelom nk terlelap aku tgok jam dah kol3.30 ptg . lewat dah tu . huhu
 

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!