Skip to main content

Hello 2023 ! berat badan mendadak


Hello 2023. My first entry to post this year. uish  . i feel like alhamdulillah dapat stay lagi this year with orang-2 yang aku sayang. Syukur . aku sebenarnya stress lately, bayangkan berat badan aku naik mendadak u know. aku tak tahu lah kenapa sekarnag ni rasa mcm tak semangat je nak buat something dgn keadaan skrg mcm ni.

asik badan naik je. makan tak menentu. habis produk kurus aku amik. bayangkan aku sebelum kawin struggle gila nak kurus . nak pikat hati suami. sebab kan dia aku usaha nak kurus. sebelum aku kenal suami aku. berat bdn aku 78kg tak silap pastu aku cuba nk nampak kurus depan dia. 

aku berjaya dapat turun berat badan aku. so sampai lah berat badan aku 67 kg. memang aku rasa bnyk sgt perubahan aku semasa kenal suami aku. so bila decide nak kawin tu. makin bertambah berat bdn aku after aku accident kaki aku problem masa jogging. so aku cuti jogging dari before kwin sampai after kawin.

dari berat bdan aku 67 makin meningkat ke 85 kg. aku tak tahu lah nak cakap mcm mana. nak turun kan berat bdn ni memang susah sangat. hati aku tak kuat. semenjak jadi isteri ni. hari hari aku kena masak. suami pulak nk makan kt rumah je. so sentiasa la aku kena makan jgk kan haha



Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!