Skip to main content

6/11/2010 - Date with Zaire


Vans Pictures, Images and Photos


erk ? aku bangun hari ni lewat sgt sgt . sbnar nye aku tido kol 7 pagi tadi lepas update blog semalam (pagi tadi) . huhu lewat ler aku tidur . huhu . sebenrye .. dah hri ke 3 aku tido lewat semate mate nk skodeng dekt beranda bilik aku neh . sebab semalam dulu  . 3 hari bulan 11 kot . kiyah dengar ada org balink bom at kwsn umh kiteowg terutame depan kete bilik kiteowg neh .. entahlaa . kiyah cakap ada org xpuas hati dgn kereta hitam (depan bilik and rumah) kiteowg neh . asal kol 2 or 3 pagi . ada aje bunyi bende meletup kuat at depn umh kiteowg neh . pintu bilik beranda kiteowg neh bukn nye selalu tutup . just tutp dgn lngsir jer . sekumpulan india ni mang ase xpuas ati sgt r dgn kereta hitam (power/canggih) depn umh kiteowg neh . entah laa . kiteowg pon xsure asal sekumpulan india dengki sgt dgn kete hitam tuh . malam tuh ..

kiyah : (bunyi pelik/time tu dye tgh on9) eh ? ish . chris2 bangun2 . ada bunyi bom kat lua ni .
chrsty : hah? (tgh mamai . bngun jela) ape? mne ?
kiyah : tu ha (tunjuk2) tengok ko . dye tgh balink bom dekat kete hitam ni
chrsty : ooohh (blur)
kiyah : ko tengok x tadi ape yg aku suruh ko tengok?
chrsty : cm nea aku nk tengok . depan aku ni terlindung dgn baju2 kite neh .
kiyah : yaAllah . penat2 aku tunjuk . (gelak) (beria-ria dye suruh tngok tp c chrsty neh xtawu upe nye)
chrsty : aku dpt dengr bende meletup jer . huhu sorry . k lah aku tidur . bye
kiyah : penat aku suruh ko tengok . huhu

Malam tu kiyah sorang je dpt tengok sekumpulan India balink bom dekt kete tuh . kuat memang kuat bunyi tuh . dye balink xkene pada sasaran . sebab sekumpulan India tuh duduk dekt luar kawsan perumahan kiteowg "METROVIEW WANGSA MAJU" untuk ke kwsn perumahan kiteowg neh kene masuk gate depan . law depan bilik / umah aku neh ada tembok palink tinggi . jadi dari bilik aku dapt tengok at luar kawsn perumahan ni ape yg org sebalek tembok nie buat . terutama sebalek tembok ni ada lorong belkang bangunan kedai aw . huhu . tu lah banyk sgt org buat keje xelok at belkang tuh . yang kiteowg ni just skodeng jela hee ^^ . berbalek citer sekumpulan indian tadi . lepas dye balink bom dekt kete . dyeowg pon lari . Keesokkannye , aku , kiyah and tijot aje dkt umah . malam tu kiteowg dah plan . nak skodeng . ...

kiyah : oi dah pukul 2 pagi . qilah cube ko tengok dekt lua tingkap tuh (kiyah tunjuk arah sekumpuln lelaki nk balink bom)
aku : okoko . bereh . aku tengok belum ada lagi orang neh . (tengah dok kalut , tijot plak terbangun)
tijot : oi . ape korang buat neh ? (tgh mamai)
aku : tgh skodeng neh . jom lah tijot tgok . ada org bt keje xelok neh
tijot : hah ? yeke . mane ?(tgh cari)
kiyah : belum lagi , kite tunggu jelah .
aku : oi2 . tu hah . dyeowg tgh wt ape ? (tunjuk arah dyeowg tuh , tp smbunyi2)
kiyah : haa . dyeowg ni lah selalu buat keje xelok dekt kete hitam tu (sambil tunjuk ke arh kete hitm tu)
tijot : nape dye dengki sgt ?
aku : entah la . jahat nye dyeowg neh . lelaki indian tuh . takut nyerr.
kiyah : entah laaaa . eh . dyeowg dh lari ler .(tgok at skumpln td da lari)

kiteowg pon heran . xtaw nape . and ape yg akan trjadi . huhu . sebnrnye kiteowg pon takut jugak . mane lah thu sekumpln indian tu tahu kiteowg neh tgh skodeng dyeowg tbe2 lak dyeowg tuh balink bom dekt bilik kiteowg neh . xke naye ! ape tah lagi law dyeowg tembak . tu pon law dyeowg ada pistol . huhu . malam tuh aku pon xleh tido sbnrnye tapi aku updte gak blog . masuk ni dah hari ketige aku skodeng . tibe2 lak ada polis ..huhu

aku : (kejut kiyah) kiyah2 . bangun2 , cepat2 ada polis dekt luar . cepat (kelam kabut)
kiyah : ko ni buat aku terkejut aje . (tbe2 lak c tijot bangun)
tijot : korang ni buat ape ni . gelabah semcm aje . (tengok dekt beranda bilik kiteowg)
aku : tu hah . (tunjuk) rami polis tahan mamt tuh . aku pon xtaw sbnrnye . tapi mang aku tngok mamt neh mcm ad sumthg nk bt xelok aje .
kiyah : yelah . tengok tuh . dye mcm takut2 aje . toleh kiri n kann plak tuh
tijot :mne yg korg maksud kn ne>?
aku : tgok kiyah . polis dah pergi . mamat tuh toleh kiri and kanan kan? motor dye plak xbunyi pon . terus lari g tu . p asal dy nk takut kalau ada org lalu dekt lorong tuh .
kiyah : entah laa . tgok (tunjuk ) ada org amek kotak pon dye dah lari gune moto
tijot : dr tadi aku xnmpk pon polis . aku tengok org amek kotak aje (blur)
aku: polis dah bla pon xkn ko xtaw tadi .
kiyah : tengok2 ada polis lagi . ni naik motor pulak tadi polis naek kete polis .
aku : aku rase lah . ni mesti ada org report pasal bunyi bom malam hari tu kn .
kiyah : mybe lah . kalau x . knpe polis byk kali buat operasi dekt belakng neh kan .
tijot : dah2 . g tido . xhabis2 dgn soaln korg neh .

Huhu . malam yg ketige neh . kiteowg pon dah syak sgt . mesti ada org xpuas hati n nk buat keje xelok kt lorong neh . lagi 1 . kenape polis buat opersi dkt lorong tu kan . sebelom neh xpernh polis buat operasi aw . wlau mcm nea pon kiteowg neh memang suke busy body hal depan umah / bilik kiteowg neh . hal keselamatan kn . mesti d utamekn . takut2 nanti dyeowg msuk bilik kiteowg je . takut sgt2 . huhu . hope xkn terjadi laa . huhu ;( .

Hari ni . mang aku bngn lewat . kisah kes tiap2 malm pon dh xad pape lagi  . tapi rase takut tu mang ada laaa . huhu . aku bangun hari ni dalam ko 12.30 kot . lewat kan hee ^^ . dah bngu terus p bsh muke n brs gg neh . kiyah awl siket dr aku dy bngun . dy bangun terus online . aku lak malas nk tutup lappy tuh . so, aku biakn jelah trbukak . huhu . aku on9 jap then aku msg dekt zaire . dalam kol 1.30 aku hnta msg dkt dy . dy pon dah bngn katenye . hee ^^ tapi nak xnak aje msg ngn aku . so, mals ler nk msg ngn dye . huhu .

Tengah dok on9 . c zaire lak anta msg ngn aku lagi . pelik r dye neh . buat org tertnye tanye ar . sakit hati betul . main2 pulak dye neh . org tanye . dye xtahu pulak . kan pelik . p mang pelik laa rajin plak dye nk msg tyme tuhh .. dye hantar msh dalam kol 3 petang . tyme tu aku lngsung belum mandi .

zaire : awk kt nea ?
aku :  kt umh
zaire : xkua ke?
aku :  x
zaire : xtdo ?
aku : xpon . npe? (ingin tahu)
zaire : xd . awk duk umh je . ad kwn awk suh g tw
aku : kwn sy? g taw ape? (pelik . lagi ingn tahu)
zaire : dy ckp secret
aku : secret ? ap? xphm laa (penink kepale)
zaire : mn sy twu
aku : xphm laa
zaire : ad la 2 . mn sy twu
aku : awk ckp ap sbnrnye neh ? 
zaire : sy xtwu . dy ckp kt sy suh awk duk umh je
aku : spe dy tu ? dr ane dy ag taw dkt awk?
zaire : kt fb . kwn awk yg ane nth .
aku : spe ? pmpn ke?
zaire : aah
aku : name?
zaire : dy ckp xleh g tw
aku : cept la wak . bg taw la
zaire : xleh . k lah mok . nk rehat jp . ( biar kan . mals lah nk lyn budk neh)
aku : ok
zaire : jg dr tw . sy isaw dekt awk . (soaln pelik)
aku pe yg nk d isawkan ?
zaire : mcm2
aku : cept la ckp
zaire : awk 2 . dh mndi lom ? ke nga jd pekasam .
aku : lom da xad wt pape . t owg mnd laa
zaire : ptt lah busuk hehe
aku : mne ade . cpt bg taw ap yg awk isawkn tu ?
zaire : xad ap la . awk ni . kan saya selalu isau pasl awk . dh mkn ke blom? mcm2 la
aku : law awk ckp g 2 cm nea sy nk tw. em lom mkn ag . 2gu kwn dr melke bwk lauk.
zaire : awk ni . g r mandi . pe la nk jadi . bau kambeng aw.
aku : jht la awk ni . jap ag sy mndi laa
zaire : ok . pnt la mok ( stop msg)
aku : k la bye . tc
zaire : awk pon . g mnd
aku : yela . t owg mnd laa
zaire : sowie tw xpat jupe
aku : xpe . t sy da blek kedah aw . p lom kompem sgt
zaire : ble?
aku : mnggu depn
zaire : ceptnye . xsempt nk jupe (saia dah bls msg awk . tp awk xbls . tunggu msg die)
aku : yelah . xpela
zaire : bgn2 . solt asar (tbe2 dy msg)
aku : owg xtdo pon . xleh solt
zaire : dh mndi lom ?
aku : blom lagi .bwu pas mkn td xsempt p mndi
zaire : g mnd
aku : yelah . jap . kwn tgh mndi
zaire : ok . wtpe 2 ?
aku : adap lptop n dgr lagu
zaire : ish3 .
aku : nape ?
zaire : bau la.
aku : ap la awk ni . sy wngi la
zaire : yela 2
aku : awk 2 yg busuk cm bau kmbeng
zaire : wangi . nk bau?
aku : xmau . sbb bau awk sgt busuk .
zaire : klu wngi ?
aku : xkn wngi pon
zaire : nk wangi g dang wangi la (pelik msg neh)
aku : g la awk sorg . xad bnde at snea . wngi pon xad
zaire : ok t sy g
aku : g lah . xtaw malu .
zaire : tempt ag yg damai ? (lagi pelik) aku blurr
aku : cm2 tmpt . awk g sne2 pn tetap awk 2 busuk
zaire : klu sy wngi . awk msti jeles kan?
aku : xkn jelez punye
zaire : tmpt ap byk rampai ? (pelik . tapi ase nk wat blur aje)
aku : at sri rampi (pelik .aku tnye kwn2 aku)
zaire : ow . tmpt ap yg maju ? (buat aku btmbh blur n malas nk melayan)
aku : wngsa maju laa (pelikk )
zaire : owh . tmpt ap sebelum melati ? (rse ingn tahu membuak2 lak . maen2 plak dye neh )
aku : wngsa mju laa . pahal awk neh (ase ingn tahu)
zaire : owh lpas sri rmpai? (nk kate aku xbetul xjugak )
aku : wngsa maju lah . ngek pahal ?
zaire : sy ad depn umah awk
aku : penipu (terkejut sbnrnye)  and aku tnye lagi dye. " awk kt mne sbnrnye ?"

ase cm kene maen2 je ngn c zaire neh . jahat ler wat org cm neh . law nk dtg tempat sy pon inform lah awl2 . xyah lah byk soal . yg aku lah . lagi nk melayan . dah ase pelik n ign tahu masih jugak wat blur2 neh . bongok tuk ase aku neh . the aku leh plak tnye ngn member aku neh . c chrsty , tijot and zira kate . ni mesti dye (zaire ) dtg sini sebab tu dy tnye g 2 . aku lak . mang la ase xcaye kalau dye nk dtg sini pon . buat2 dek jela . tapi c chrsty lak da awl2 suruh aku p mandi . tapi aku xmau . sebb aku ase c dye tuh xkn dtg sini . lepas msg ngn dy . hp aku bg dekt chrsty sebb dy nk dgr lagu kate nye . kiteowg dok tgh syok dgr lagu "fly me away by annie" upe nye ringtone hp aku bunyi lagu tuh . aku angkt lah pnggln tuh . hee ^^ . tgok2 c zaire calling upe nye . aku jawab lah . huhu . dye cakap dye ada at depan "metroview" . first aku mang xcaye . bile aku tnye pasal gerai burger tu ase siket mcm nk caye lah . sebab dye ad sebut pasal cc at V2 tuh . adeh. mang sah lh dy dtg at tmpt aku neh .

Aduh  . awak pon 1 hl . dtg xbagi tahu ! padan muke tunggu sy lame2 dekt luar . owg siap mang la lame . mndi pon belom . jahat sgt , lain kali dtg tu bg taw lah awl2 . xla awk tunggu sy . wat penat awk je tunggu sy nk dekt sejam . pdn muke kan ? best x? erm . sy xsuke la org tunggu sy . law sy tunggu awk xpelah jugak . huhu . erm lepas siap2 . memang ase kelam kabut laa . tulah . law org tunggu sy . sy mang cm ni . ase klm kabut aje . . betul ! sy xsuke org tunggu sy lame2  . huhu . kwan2 serumah dh marh2 da sbb nk siap kn diri bkn men lame . haha . org tu (zaire) lak tunggu dh lame . ala . bia je . pdn muke . dtg x kasi taw awl2 . law org tido tadi kompem xsedr hp bunyi . and langsung xkn bngn punye . . erm then aku terus turun ke bawah . ari pun dh petg nk dkt mlm . nk hujan pon ad jugak . huhu siap berlari aku neh . kesian pulak dye tunggu lame2 . sorry lah dearr . huhu .

Bile dah smpi lua gate . tercari2 lak mne dy . tgok dr jauh at V2 xad pulak dye . ingat dye dah balek . huhu . upe nye at belkang tembok tu lak dye tunggu . huhu . kesian awak . ! sorry la wat awk tunggu lame aw !uwaaa ! saya rindu dekat awk sbnrnye neh . xtaw nk ckp cm nea . malu nyerr . sorry . saya ase bersalh wt awk tunggu sy petang tadi . betul ! xtaw r nk ckp cm nea . sy xsuke aw org tunggu sy lame2 . :( . btw, happy sgt sgt dpt jupe dgn awak lagi :) . miss you miss you miss you so much ! muahahaaa ! awk late sgt kua an . smpi xtaw nk g mane . kte just pat g KLCC jer . 2 je palink ada bende and palink dekt dr umh sy . huhu . sorry wakk . law x sy nk bwk awk jln2 at bnyk tmpt . tp kite xad mase sgt pon . Lagi pon . pas ni kite jarang dpt jupe lagi yerr . huhu risau sy dgn awk . da la kite jarang jumpe . pas ni lagi lah jarang yerr . btw , jage diri awk baek2 . igt sy selalu aw . :)

Waaa besh sgt sgt dapt brsme dgn awk . walau pun awk sgt sgt perasan yg diri awk tuh TUFF ? HAHAHA! kurus ? okeyh2 . sy bagi awak peluank . awk KURUS :) Tpi sy akan KURUS lepas neh . :) sy akan usahe kan nye :) kali ni jer sy gemuk sikit . SIKIT keyh . hee ^^ I LOVE YOU DEARR ! sy akan igt ap yg awk ag taw at sy hari ni :) igt janji2 awk tuh . harap ape yg awk janji kan ni akan tertunai jugak ~ ! AMIN . InsyaAllah . Setakat mane yang awk mampu buat . jangn pkse diri awk tuh yerr . jnji jgn lupe kn sy hee ^ ^ awak tetap ada dalam hati saye ^^ .

Sebelum nk balek . aku hntr c zaire neh at Kl centrl . kentuln lak aku nk p beli tiket ktm ke kedah . huhu . rindu nye dekat awk . bwu je bape saat jupe da rindu lak time tuh . :( . dalam kol 8.50 malam baru lah dye ke stsen ktm dye ke nilai . aku lak masih dekt kaunter ktm luar negeri . so aku beli tiket mane yg ade . tinggl tiket ni je last . huhu . RM22 aku amek kerusi . sbnrnye ada pilihan katil or kerusi . aku pilih kerusi . law katil kunk mang xbngun2 lah aku tidur atas katil . nanti xad la org kejut kn aku law aku sorang2 g sane huhu . kesian nyer :( lepas beli tiket . aku round2 dekt kl central tuh . borink lak an . so, aku round2 laa . hee ^^ lepas tuh .aku terus balek wangsa maju . huhu dalam tren mang lah xtahan . sejuk giler. kepale lak tbe2 ase penink . aku duduk lah tepi dinding . dpt jugak aku brsandar . igt nk tido jap tapi entah cm nea ad mat bngla lak seblh aku nie .

Takut lak ase nk tidur . so, duduk jelah aku at c 2 . smpi tren ni smpi at wngsa maju  baru lah aku turun . huhu . bile dh smpi stsen wngsa maju  , aku kol fyzah igt nk tnye dye kt mne. dye cakap dy at Jusco Wngsa maju . dgn member lain , xjadi laj aku nk kua dye . huhu hari lak hujan lebat . sejuuk2 . tapi tulah . time duk jalan2 at tepi kedai neh . ada 2 kedai neh . kedai gunting rambut . org tukang guntong rmbut neh wat rmbut PUNK . fuhh memang terpacak rambut mamat tuh . kawn dye 2 org tgh duduk . lelaki r . sekali pndng igt c zaire neh . terkejut lak ase sbb muke n rmbut pon lebih kurng sme . smbil dok jln depn kedai tuh .n terserempk lak ngn tijot, chrsty and zira . terjerit2 lah kiteowg . cam bape taon je xpnh jupe . hee ^^ . then aku suruh dyeowg neh tgok mamat yg tgh wt rmbut PUNK tuh . fuhh . memag terpacak abissh lah rambut dyer .  Tbe2 lak c chrsty tegur . Ingt aku aje perasan . upe nye dyepun perasan yg mamat 2 owg tgh duduk tunggu kwn dye guntng rmbut tu slah sorg dpd ny ad iras2 cm c zaire neh . huhu . waaa . pelanduk kot , same je gaye . heee ^^

Dah jupe dyeowg neeh . kiteowg berempat p minum dekat seblh restaurnt Mydina . huhu lame lah jugak kiteowg dekt sane . hee ^^ terjumpe lak c fyzah ngn nia lalau dekt c 2  . dyeowg pon baru je balek dr Jusco . beli brg r tuh . xpon p dating dekt sane . hee ^^ . Erm dalam ko 11 malam baru lah kiteowg balek umah .sebelom nk balek umah neh . teringin plak aku nk mkn nasi lemak kukus ayam rendang . Abang yg tukang jual tu baek laa . law budk segi beli mknn dye msti dye murah kan . harga sebenar RM4.50 tp dy murah kn setakat RM4 je . aku beli jelah . sbnrnye mang perut ni tgh kenyang p xatw lah asal aku nk mkn lagi hee ^^ . Hujan mang lebat lah . smbil tu lak msg ngn c zaire neh . huhu . hp basah2 jelah . hujan xtaw la asl lebat sgt . Balek umah abis baju sume basah . teruk sgt sgt . Dah smpi umah . aku relek jap . then terus p mndi . n makan jap . tgh dok mkn tuh msg2 jugk dgn zaire n msg jugk dgn c asyirah dr kptm bangi . aku gune no.mxs . dye pon selalu jer nk msg ngn aku . aku msg jelah . huhu . leps msg ngn dye . aku on9 jap then aku call mama aku . huhu :(  lepas call mama .aku igt nk call abah aku . tapi dye xangkat . call aku balek pon x ;( . cam nea aku nk balek kedah?

Xkan sorang2 nk tgl sane ? mane lah aku tahu nk p sane . jalan ke sane pon aku xtahu . huhu . aku call mama aku , dye cakap xyah balek kedah pulak . lau dye suruh balek baru aku balek . huhu . abis tiket aku dh beli. cm nea lah? bia kan ke? huhu , t raye aji nk g umh sape ler? budak2 umh aku neh balek umah msg2 . kiyah xtawu lagi huhu . sush nye idop sekarang neh . :( Erm lepas call mama . aku berbual ler dgn member2 bilik aku neh. lame lah jugak . then aku on9 . update blog . huhu . selamat malam huzairi . jangn lupe dekat saye ! huhu . i miss you sesangat .


Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!