Skip to main content

30/10/2010 -Back to KL-


Holding Hands Pictures, Images and Photos

Eh . ari ni aku bangun late giler derr . umah lak lom kemas . adehh . selalu nye tido at ruang tamu . leh r sedar . ni langsung aku xsedarr . adehh . sempat ke x aku nk mengemas neh >? adik aku (afiq ) dengan nazrin tidur dekat ruang tamu tu lah aku tido lam bilik . selalu nye law xad nazrin . aku , afiq ngn zati je tidur dekat ruang tamu . stat mama g kuchng dgn zati n ina . sunyi lak ase umah neh . afiq xad at umh . tgl aku ngn nenek jelah . huhu . risau jugak aku dgn nenek aku neh . xbani lak ase aku nk tgl kn nenek sowg2 at umah .

Dalam kol 2 petang aku terus p mandi , sembhyg zohur . lepas sembhyg aku terus lah p makan . adehh . rajin nye nenek aku masak . aku cakap xpayah masak dy nak masak jugak . huhu . cuba la aku ekot mcm nenek . rajin memasak . huhu . nenek aku mask telr dadar , sayur (kompem xmkn) and sambal udang . huhu pedas giler sambal tuh . xtahan aku nehh . p da lapar sgt kan . so, aku men hentam jelah . janji masuk perut . hee ^^

Xlame kemudian aa dtg umah aku heee ^^ . aku bg dy barang untuk editing photo . so, xyah lah dy gune picnik lagi just gune photo edit macm aku .. hee ^^ pas tu kiteowg on9 la jap . sambil 2 ada r gak komen2 ngn c meon tuh (zairie) . hee ^^ i love you my sweet heartt ! lalalala (gedik jap) huhu . lepas on9 . aku siap2kan diri lahh . tgh dok ready lerr . aku ngn aa snap snap lah jap . HAHA hee ^^ . t xjupe da dye . taon depan lak jupe ngn dye . rindu ler dekat minah tuh . huhu . ERm jam dah kol 4 petang . mama kat kuching . so, dye xdapat hantar aku g epot .

Then mama aku call driver penjara . so, driver penjre ler yg anta aku kat epot nanti . lame giler aku tunggu dye at umah aku . pukul 5.20 petang baru lah dtg . huhu . dah lah nk g epot sibu mengambil masa yang lame . 45 minit barulah sampi sane . nasib lah driver penjara tu bawak laju . huhu . p nasib jugak lah dy xbawak van penjara yang warne hijau tuh . time dy anta aku at epot dy gune proton wira wane putih . hee ^^ . segan lakk ase dy ajin nk mnghntr aku at sane . btw , thx at wader penjare neh . sory xtaw name . adik2 aku je taw .

Sebelom aku nk bertolak ke epot . aa dah nk balek . dy ekot dr bontot kete penjara . sampai simpang kiteowg dah berpisah . hee ^^ . nenek lak tgl sowg . then aku call afiq sowh balik cepat supaye dy tengok2 kan nenek aku kat umah . nenek aku selalu marah afiq . tapi marah mcm mane pon afiq neh kdg2 dy ambik berat jugak pasal nenek aku tuh . walau pun aku pnh tgok adik aku marah nenek aku tuh . huhu . kesian lak aku tengok nenek aku tu . harap2 dye selamat lah tinggl dekt umh sorg2 . huhu

Bile dah smpi epot dalam kol 5.45 petang . cepat jugak ye.. nasib sempt amek boarding pass aku . segan lak nk amek . enth laa malu r g sorang2 at epot xad teman . asek xad teman aje . huhu sedeh nye . owg lain pergi berpasangan n g ngn famly aku lak g sorang2 jer . huhu . lepas amek boarding pass . aku p kaunter imgeren wat spot cek . huhu . and cop pasport aku . selsai sudah aku duduk tunggu at pelepasan . huhu . sambil duduk tuh . ada lak sorang minah neh dari tadi perhatikan aku . aku senyum jela . xselesa lak ase . tbe2 dye dtg duduk at sebelah aku . mcm2 dy tanye . waaa peramah nye minah nehh.

Lame lah jgak borak2 ngn dye . huhu tanye pasal pekerjaan jelah sebb dy pon pat keje tetap dr SPA . waaa rezeki dye lah tuh . aku dah 2 kali wat spa xdapt lagi . cek pon lom lagi . huhu . terer tu dy pat Jabatan Perkhidmatan Awam . huhu kalau nk p intebiuuu neh mcm2 kenal soal aw. soaln yg seng pon kite xleh jawab . adeh malu2 ler . huhu . hope law aku pat interbieuu pat soalan yg aku leh jawab lahh . AMIN

Dah berbual2 ngn dye . lupe lak name ape . huhu . lagi bape minit lagi nk masuk cabin . aku igt nk call zairie p x d jawab lak . xkesampaian lah nk dengor sore badak tuh . huhu . cian2 . erm at lam cabin ad masalah teknikal . lme sikt kene tunggu flight kteowg nk gerak . sambil tu aku ada la gak snap2 sikit . tgh borink2 kan . huhu . waa . lam cabin first tyme ase duduk depan dekat ngn VIP lak tuh . yeah3 . ase VIP lak . haha . p segan ler . kebanyakn org duduk at sayap n at belakang sekali .

Aku lak sowang je prmpuan duduk depan . segan2 . dah tuh bahgian depan byk kosong . depan sekali org2 kaki bisnes . kbykn nye chines la. malay ada r gak . ble cabin ni dah nk gerak . lame kelamaan aku ase penink and tertido . sit aku 2A .tengah2 aku sit 2B kosong aw  tapi sit 2C ada org . chinese la . dah tue jugak . pak cik tu diam aje . p dy pon tido jugak . aku trbngun dr tido bile aku dgr bising at depan aku neh . org2 yg kaki bisnes 2 la sebb aku dgr dy0wg citer hal bisnes la. gelak2 lak dyeowg nehh . bosan aku dgr . nk tido pon xsenng . penink kepale aku dgr dyeowg dok sibuk brcerite.

huhu . lam kpl trbng ase cm xselse aw. huhu . ag pon time hujan . ase kpl trbng cm nk jatuh aje . bile lnggr at awan . huhu . takut2 . sebab dpt ase gegar aw kpl trbng ni lnggr awn . debar2 lak jntung aku nehh . dlm hati sempt berdoa . ERM bile dh smpi . syukur lah jugak aku selamat . dlm kapal trbng tu aku ad kenal sorang mmt neh . knl sebb dy anak warder penjara jugk . mybe dy study . stdy at UM . mama aku cakap lah . lagi pon aku sbnr nye xknl sgt . sebb time aku pom 1/2 aku selalu g umah dye p beli gule2, keropok2 , aiskrim . maklumlah time kecik2 an.

HUHU .aku xsedr lak ada owg tgok aku upe nye . huhu .macam pergol bersiri aje . seram giler aku . dah sibuk berbual ngn pramugari cantek . sibuk lak dy nk tegur aku . terkejut nauzubillah . sebab ahhh memang takut lah tgok muke dye . nasib lah dy xbyk soal sgt . aku bla cepat cepat . eh ase cm lupe lak jln ane nk kua dr ketibaan dlm negeri neh?  ble dpt cari jalan kua . alhamdulillah . aku pon terus call mama . cakap aku dh smpi . then aku call zaire huhu . aku igt nk tidur aje kat epot tuh sebb aku xbani nek bas malam2 . takut . lagi2 ada pelayan2 yg bagi tiket suruh nek bas mana yg hale tuju kite . huhu .

Takut aw g tmpt stsen bas . mang aku ase xbani . p dah zaire soh aku p nek bas . aku trpkse lah jugk nek bas tuh . huhu . nk p beli tiket tuh . adeh2 . seram giler tengok muke owg tuh macam nak makan aku aje . aku senyum jelah takut law masam t lame2 tinggl tulang lah aku at c 2 huhu . bile dah nek bas . YAALLAH sejuk nye . ! ase macam kat switzerland lerrr ... !! aku duduk at belakang sekali . jauh dpd org. huhu . sebb aku sbnrnye nk tahan rase sakit . nanti xad lah owg ttengok aku mcm owg buang tebiyat terbongkok bongkok dok tahan kaki neh .

Sambil tu aku mesej lah ngn zaire neh . dy lak cm men2 owg ckp bas neh sejuk . ahh malas lah nk melyn gurau2 dy tuh , smbil msg smbil tu jugk aku trcongok congok tahan sakit nehh . mama ! xtahan ! kila sakit kaki . ase nk nangess aje mase tuh bile tulg dh gegar abehh . trpkse gak la aku msg ngn zaire late2 . sorry zaire huhu . tanpe aku sedar ada lak pekerje yg amek tiket neh dtg cari aku upe nye . care cakap mcm org sabah . dy kate dy cari aku . penat dy cari sampi nek bas yang aku nek neh dah berkali kali dy tengok muke aku xad dlm bas neh . bile dy jumpe aku at bawah kusi (sbnrnye at belkng kusi) dy terkejut laa . huhu pas tu dy ckap . aku ni sakit ke . aku ckp lah xad pape lah saje je dok sini (sengihh jelah . malu3) huu2 . igt xad owg pasan upenye dy pasan aku dok at belkng sekli huhu

Dari awal smpi lah ke KL CENTRAL aku tahan aje ase sakit xtaw nk ubat cm nea lagi . sejuk memang sejuk . sejuk TAHAP TAHAP DEWA derrrr . dah aku tutup kipas airk0n . p still sejuk gak . huhu . ERM sepanjang aku lam bas . aku xtidur langsung . sebab? xbani tidur lam bas . bile bas benti at Stadium Putra Bukit Jalil .wahhh . rami  nye owg at stadium . ada ape eak? entah laa . memang rami . owg men bola sepak ke? then aku terbace at iklan pagar stdium . LIGA MALAYSIA . eh? negeri mane eak blawan?

Bile dah nk smpi KL CENTRAL . sebelum tu jalan sesak abesh at LITTLE INDIA waahh . rami giler owg at sane . india jelah rami . huhu . then baru lah smpi KL central . huhu cepat2 lah smpi (berhrp la sgt ) aku pon p nek tren LRT ke Wangsa Maju . huhu . ngntuk nye mate . letih sgt sgt . aku msg kiyah. kiyah cakap dy otw balek uma . g mane ek tadi ? then dye cakap . kiyah , chrsty and zira g pandan indah . hostel kwan kelas dy at sane . so, g lepak dekt sane . hee ^^ . bile dh nk smpi wngsa maju . aku stop jao msg ngn zaire , sebab spnjng prjlnan aku mang msg ngn dy pon .

Aku p rest0wrent mydina . p beli nasi goreng ayam . then tgok lah tv jap bab tgok anak2 mude skunk neh dok sibuk tgok bola . bising2 . mnjerit sini menjerit sane . macam lah dy maen . huhu eh ? sape yg lawan? lowrhh . N,9 ngn kelantan upe nye . hee ^^ mestilah aku pilih kelantan . hua3 , ooo patt lah dekat stadium tadi rami org . upe nye ada prlwanan liga malaysia . huhu . dah aku siap beli mknn aku . aku p 7e jap p beli air at sane . then smbil dok brjln ke umah aku . mak aku lak kol . aku jawab lah . barg kt tgn dh byk giler . macam mak cik jual nasi lemak lak aku jadi nye . HAHA .

Dah smpi at jambatan dekat2 ngn pokok2 tepi jalan . aku benti jap sebb dh xkrt bwk brg2 at tgn lagi pon aku tgh brcakap ngn mak aku . aku benti pon bukn nye ap pon trnmpk lak kunci kete at tepi jalan tuh . saje nk tengok jap . Tibe2 lak aku dgr cm ada org panggil aku . malas lah aku nk amek tahu . p suara tuh maseh jugak dgr . aku tgh brbual ngn mak aku . aku palink lah at tmpt suara yang aku dgr . eh? Haziq ngn Fyzah upe nye . aku angkt lh tgn .dyeowg pon dtg at aku . dy0wg ckp dyowg rindu dkt aku . budak2 kat kelas pon rindu dkt aku . lagi pon bape org je thu yang aku mintk cuti huhu . lame lah jugak borak2 ngn dyeowg neh . aku tgok dyowg neh mcm ada pape je . aku sound lahh .

"oi . korang ne knpe . senyum2 kambing lak. asal? msti ad pape neh ?. korang g mane neh . lawa2 semacam je . dating eak? amboii2" haha . letih aku melayng dyeowg ngok ngok neh . Haziq dah senyum2 dah . C fyzah lah senyum2 gak . aku tanye dyeowg dok senyum2 lak . ni mesti p dating neh . p dating pon nk cover gak ke? ala ,.dah 2 2 asek berkepit ke sane ke mari . mane xnye cm couple . hoho . adeh c fyzah . byk tol cter dy . aku nk balek umh pon dok dgr lak diter dye . c haziq lak awl2 dh bg tahu nk balek kedah same2 nnti , aku xleh nk ckp pe lagi . senyumla . aku xjanji ar nk p kedah same2 ngn dye . Lagi pon aku dah nk bla daa . sorry lah kawan . huhu . xad owg pon tahu aku nk quit .

Tengh2 dok berbual . zaire lak msg . huhu . lame2 g tu baru aku bagi tahu nanti aku call dye . huhu . lepas tuh dalam kol 10 lebih baru aku smpi umah . eh? sunyi aje . kiyah lom smpi umah agi upe nye . hhu . dah smpi umah . aku terus p mandi pe sume . cuci baju lah gakk . lepas mndi tgok kiyah dah balek . HAHA . jahat lah dyeowg nehh . d0k mennti ketibaan aku upenye . nk tgok rmbut aku ? adehh malu gilerrr . huhu. then aku tutp jelah ngn kain tuala ni at kepale aku huhu dyeowg dah senyum2 . kuwank asam . nk gelak kan aku lah tuh . huhu . Malu nye SAIA . adeh2 . hmm smbil tu aku sidai lah baju2 yg aku siap basuh . relek2 jap . huhu .

Tapi chrsty jahatt ! dy p trik kain tuala at kple aku neh . sbb nk tgok rmt pnye pasl . huhu segan derr . pendk sgt . dyeowg pn gelk . jahat kan? btw, thx lah gelk kn . huhu tp okey ker? okey dyeowg ckp . selesa . 2 dyeowg yg cakap . huhu .xtaw ikhls ke x . huhu .Then zaire call aku . huhu berbual lah kiteowg , pas tu lak kdt dy abes aku lak call dye hee ^^ miss you . huhu , lepas call dye . aku p makan jap . then relek2 pas tu baru lah tidur huhu . gud nyte sayangku huzairi :) . mintak maaf kalau saya xdapat buat yang terbaek untuk awak . :( kalau saya ada salah . mintak maaf sgt sgt .


Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!