Skip to main content

Syukur


sebagai seorang hamba ALLAH di muka bumi ini . kite perlu bersyukur . walaupun apa yang juga keadaan kan ? kalau kita sedih , mesti ade org lagi yang sedih kan ? kalau kita susah, mesti ade lagi orang yang lebeh susah kan ? maka kite perlu bersyukur .

Sebenarnya , tak tahu nak cerita ape . tapi saje je nak mengediks mencerita :) sekarang aku rase bosan tak tahu nak buad ape . sedangkan eseymen bukan men belambak . tiap tiap ari tido lewat then ade mase 3 ari tak tido sebab dok menyiapkan eseymen .

rase hidup ni bosan sangat . aku ingin kan seseorang yang boleh mendengar masalah aku . tapi aku tak tahu sape yang mahu mendengar masalah aku . okay aku bersyukur ade kawan yang ingin mendengar masalah aku tapi kite perlu pikir jugak , tak kan kawan ingin dgr 24 jam je maslah kite kan . kesian dia .

hurm kadang kadang hidup ni kosong tanpe si dia*sape ? hurm seseorang yang penah mengetuk pintu hati ini . sayang dia sangat sangat . tak terkata even kami tak boleh bersame semule tak pe lah aku faham . maybe aku tak layak utk dy sebab tu aku turut aje ape kate dy . aku cume nak dy tahu yang aku masih sayang kan dia hingge ke hari ini .

aku rindu dia . aku tak boleh lupekan dy even die surh aku lupekan die, mrh kn aku , fedap dgn perangai aku . "saye mintak maaf. sebab saya tak terdaye and saya tak sanggup nak lupekan awk . saya da cube tapi tak boleh " . Hurm . aku akan inginkan dia sampai bile bile . name die tetap terpahat dlm hati aku . :)

hmm tak pelah , tak nak lah fikir mende neh lagi hehe . aku cume igt pesan kwn2 aku . ' Kau tak perluu fikir pasal jodoh kau , sebab ia akan dtg sendiri nanti bila kau sudah bekerje ' 

okay . bile pk balek . INSYAALLAH .amin . even kuage dah bercerai berai tapi aku harap sgt kuage neh dpt bersatu semule . InsyaAllah . Sebab ? perit nye merasa kuage mcm neh . sedih . tak sempurna rase hidup tanpe ayah or mak . tekanan sangat .

aku ade sepupu . kiteorang rapat tapi aku rase sedih sngat . knpe dia mcm ni ? knpe dy tak mcm aku ? perasaan dy jauh beze . knpe dy berperasaan pade perempuan walau pun diri dye prmpuan ? dy ade pakwe tapi die tak pernah bersyukur . pakwe dy bagi sume . motor . duit . sumelaaah yang dy dpt . pkwe dy dpt keje tetap . tapi dy still melayan orang lain . bukn nye melayan sekdr kawan tapi melayan lebih dr seorg kwn


Sepupu aku dgn pkwe dy mule mule je nampak okay .tp sekarang ? begaduh smpai bepukul pukul . then cari aku . aku tak faham ni sume . and sekarng pulak .  knpe pkwe dy pulak cari aku? knpe aku pulak yg kene dgr kate dye? sedangkan aku tak ade pape hubungn ? aku fedap sume neh .

Aku ase sunyi tapi aku sabar . aku terus kan kehidupan aku . aku terase hati tengok kawan kawan melayan hp masing masing . sentiase berbunyi . aku ? sunyi nye hp aku . sebab tu aku dah berbulan bulan tak topup . tapi ade la kawan kawan yg anta msg . sorry aku bukn nye tak nak balas tapi aku tak de kedit . hurm . maybe aku lebih selese macm ni kot . aku lebih berfikir pasal Keluarga , pasal Mase depan and pelajaran aku .Aku perlu bersyukur ade kawan kawan yg byk bantu aku and byk bagi nasihat :)

A : awak , awak tahu tak kenape pasangan bercinta tak tahan lama?
B: sebab dieorang bosan dengan pasangan masing masing kot 
A: tak lah awak . sebab perasaan yang ALLAH bagi itu telah ditarik balik . Masa bercinta ramai yang pegang tangan, ramai yang buat dosa. Jadi ALLAH kasihan tengok hambanya buat benda bukan-bukan semasa bercinta. sebab itulah di tarik balik perasaan cinta itu . 


Comments

  1. btui jugak ape yg awk ktakan,kita xnmpak apa yg kita buat tu sbnrnye byak slah,sronon dgn hal dunia kan,sbb tu Allah tarik balk,bila dh terkeciwa dengan sesuatu hal tu,baru nk mnginsafi...sokong sgt dgn awk..ape yg perlu kita mula utk ubah skit demi skit cara kita kn..insyallh Allah maha adil,DIA maha pngasih lagi pnyanyang..YAKIN dan SBAR jika dia jodoh kita,nsihat daripada orng yg noob dngn permainan hato..utk diri sndiri dan kwan2..tc nice entri

    ReplyDelete
  2. @Taufan : Alhamdulillah . saya bersyukur.

    @Mr.bunny : InsyaAllah . terima kaseh byk2 . saya saya yakin dan perlu bersabar dgn ap yg dikata kan :)

    @Shafiq : okay InsyaAllah . thnks :)

    ReplyDelete
  3. tengs tinggal link kat post.. coming to ur blog dear.. anything u do, be confident n strong keyh.. gud luck~

    ReplyDelete
  4. @nurul mazni : Olaitee deaar ^___^ thnks

    ReplyDelete

Post a Comment

Cikk KaKi Sediaa Terima Comment Andaaa ~~~

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!