Skip to main content

Overnight and shooping raya with my roomates !


Yeppy . hari sabtu lepas aku overnight wif Eyda , Pieka , Kiera and Ain . tak terlepas gak kawan eyda adik kepada pieka die bawak Apis . kawan dieorang . kami berlima . Okay . start pagi sabtu tuh . aku bangun late gak . ain and kiera pun late . dieorang sume 1 bilik dengan aku . pieka pun sama tapi weekend die selalu balek umah dia kat ampang .



Aku bertiga bangun dlm pukul 10 lebeh . maklumlaah semalam tidor lewat kan . hihi . pieka datang amek kiteowang dalam pukul 12 tgh ari tapi tak besiaap jugakk . hehe . pieka dengan adik die ..si Eyda . datang amek kteowg dekt hostel . pukul 2 kiteowang bertolak ke taman Layang-Layang . g photoshoot kat sane ,


Dalam pukul 4 kiteowang balek kejap . p sembhyang pe sume then terus bertolak ke KL . memang jem giler jalan . so kteorg parking kete before Sogo . ad carpark . memang jauh sikit lah . jem sgt kan . tak kan nak tugu jugak , memang tak gerak gerak pun kenderaan . dah parking kete kiteowg jalan kaki ke Sogo. Aku call A a farah *member rapat aku dari Sarawak . hari ini dye datang KL . flight dy sampai ke KL pukul 11 pagi .

Memang plan nak jupe hari Ahad . Tapi aku nak jugak jumpe die hari ini . hehe . Sementara reserve tempt ddk kat food court sogo . Kiera , Eyda and Pieka tunggu dekat sane . Aku dgn Ain keluar dr sogo  nak beli barng sikit . Dengan cara tu aku dpt lah jumpe farah , Yeaaaah ! Hotel die dekt2 dgn sogo jek . so, senang lah nak cari .

Mula-mula penat jugak mencari farah neh . sebab kt jalan tar memang sesak giler . berpeluhkan gueee ! Last2 abg farah bg tahu yg die dh nmpk aku dlu . dari si tuu lah kteowang jumpe . memang cam beribu tahun tak jumpe. siaap menjerit cam org giler hehe . betapee happy nye muka faraah . siap lompat-lompat pulaak tuh . hehe . Orang sekeliling pelik tengok kteowg . apetah lagi Ain yg kat seblah aku . lain mcm die tgok hehe. mesti malu ! HAHA


Yepp memang kteowang tak jumpe . biasanya, kteowang asek text , chatting, calling aje . neh da jumpee . memang cam org gilerr lah haha . aku dgn ain bersalam dgn mama farah , udak farah and tunang abang farah .  hehe kiteowang memang teruje gilerr . sengih sengih cam kera sumbang , memang takk leh blaa muke neh . rindu sesangat kat farah . banyak kiteorang membebel sepanjang jalan tu . Ain terpinga pinga dngr ap yg kteowang ckp kan . entah dia faham ke tak aku pun tak tahu hehe , tapi die gelak lah loght kiteorang neh haha.

Lepas berjalan sekajp dengan famly farah . aku dgn ain mintaak diri nak naek food court dekat Sogo . Member aku yg lain dah tunggu kat sane sebb nak tunggu waktu berbuka puasa kan . Lepas kiteowang berbuka puasa . Aku, Eyda, Ain , Kiera and Pieka beli brg dekat Sogo . kat sogo banyak SALE :) memang best ! rambang mate der . takk leh bla . ramai giler orang kat sane . hehe . lepas shooping dekat Sogo . kiteowang p ke jalan Tar . sambil tu aku text Farah . die cakap die shooping kat Pavilion . okay r tu . barg standard an .


Memang penat giler jenjalan kat Jalan Tar . dah lahh sesak dgn manusia. kereta agi . haiyaaa. ponat den bejalan . memang nak pitam rase tapi bila tgok brg kan . haiyaaa. mang rambang matee. mcm mcm ase nak beli tau . hoho . best memang best jalan dgn kengkwan :) kiteowang bla dari Jalan Tar lam pukul 2 pagi . then kiteowang cari jalan nak ke Downtown . dah sampai sane tapi belum jumpe agi jalan nak ke sane . sebab jalan nak ke sane Jammed giler giler lah . memang takk kuase r nak tunggu .


So, kiteowang plan nak ke Danau plak . tapii jln ke sane memang sesaak gilerr memang takk ley blaa laaa. Okay , tak tahu nak pegi mane . kiteowang nak ke i-city . tapi tak jadi jugakk sebab tak tahu hehe . Lastly, kiteowang ke klang . nak p jumpa Apis kawan kepada Pieka and Eyda . kiteorang ber4 g ke klang . amek kat sane . Maknenye kteowang berlima lah berovernight an . Plan seterusnya, kiteowang nak ke Tanjung Harapan . So, dah sampai sane seafood2 dah abis . sebb hajad nak pergi sane nak makan seafood .


Lagipun mase tu dah pukul 3.50 pagi . Nak makan kat mane? sahur lagi an ? kiteowang relex dekat Tanjung Harapan . Then plan nak bersahur dekat Mcd Klang . bolehh laa . janji leh makan an . jemu pulaak aku makan bende gini . so, xpelahh . takk de tempat lain da nak makn . Kiteowang bersahur , lepak , mengumpat , beronline kat Mcd tuu . Lps Sahur . Last plan kiteowang . nak pergi Pantai Morib . sepatutnye nak pergi PD tapi tak jadi . kesuntukan mase sebenrnye sebb aku ade janji temu dgn farah nk jumpe keesokkan harinye hehe .




Dari kol 6 lebeh kteowang bertolak ke Pantai Morib . Jauh lahh jugak an . Sampai sane dalam pukul 8 tak silap . fuhh dah sampai sane mang tenang lah ase . best bawak orang tersayang kat tempat cm neh . Untunglaah org ade special sumone neh kan . dpt spend time dekat pantai . seronok aje . tapi takk pelaah . belum ade jodoh kot aku nk ajak spcial sumone g pantai neh hehe . Kiteowang kat pantai p photoshoot , lepaking hehe , and tenangkan fikiran :) Best ! rase nak pergi lagi jek :)


Lepas pergi pantai . kiteowang hantar Apis dekat klang . then baru lah Pieka hantar Aku, Kiera , and Ain balek hostel . Maklumlah pieka punya kereta kan lagi pun rumah die kat ampang . dkat aje . Sampai hostel dalam pukul 10.30 pagi aw . aku tidur sekejap aje . pukul 12 aku bangun . mandi2 then siap siap nak g KL plak jumpa farah . dalam pada mse tu gakk Kiyah kecik ati sbb takk jumpe dgn die . alahai minah neh . tacink lah plakk . Penat pujuk die . okay fine aku akan janji nak bawak farah pergi jumpa kiyah dekat wangsa maju . tempat aku tinggl sane dulu .


Haziq plak beria ria nak jumpe . budak neh pon satu . bukan nak jumpa aku dulu . kata rindu . tapi nak suruh aku plak g sane . chewaah byk tanye die . Syukur lah gakk . ade gak org rindu dkt aku . haha , tak sangka kawan rapat an . okay sambung story aku . Dalam pukul 2 petang aku dah betolak ke LRT SENTUL . aku g sorang je . berani ? haha bukan nak belagak . tapi aku dah biasa pergi sorang sorang . takk kan nak sush kan orang kan . member roomate aku dah penat overnight . aku je still sambung overnight hehe . okay dari Lrt Sentul aku stop ke Bandaraya (sogo) okay dari sogo aku berjalan cari farah kat Mydin Masjid Jamek hehe .

Farah pun tekejut sbnrye . sebab aku dtg tak text die . hehe . best kan buat org tkejut neh . lalalalala . Da jumpe aku , farah , mak farah and udak farah g Times Square (TS) kiteowang shooping kat c tuu . aku tolong bwk kan lah . p kteowang naik Lrt Ampang Line ke Hang Tuah :) Dari stesen Hang Tuah kiteowang jalan kaki ke TS . hehe tak lame pun kteowang kat sane . sebab mak farah dah penat kan . kesian kat die . so, kteownag balek hotel berbuka kat sane . hehe Lepas bebuka Aku dgn Farah kena jumpa Kiyah . So, aku kena bawak si farah neh jumpa kiyah . yelaah minah sorang tu tacink kan.

Dari hotel farah . aku dgn farah Jalan kaki kat Jalan Tar hingga ke LRT masjid Jamek . Dari LRT sane kiteowang naek LRT Putra ke Wangsa maju . mengambil mase lam 20 or 25 minit ,. mase tu dah pukul 9.30 . nak dekat kol 10.30 kiteowang baru sampai kat MetroView Wangsa Maju hehe . rindu aku kat tempat neh . aku text Haziq . aku bg tahu die aku kat Wangsa maju . die sendri nak jumpe tapi tak leh gak sebb die tgh stdy . esok ade final . so, aku tak kesah r . memang naseb ko lah haziq . dah sampai kawasn rumah tu . aku ke swimming pool tengok kiyah dgn member lame aku yg lain tgh lepak dgn kiyah .

Wauu best . dieorang neh memang kaki lepak dri dlu. hehe . takk sangke dpt jumpe kiyah. dgn muke tak thu malunye. terjerit jerit kiyah sebab tak sngke dpt jumpe aku dgn farah hehe . bukan senang tau nak jumpe member lame . aku dgn farah pun teruja giler . siap berpelokkn neh haa . seronok bukan men kepalang lagi . rindu nyee rase ! So kteowang bertigaa lepak sesame . banyak giler ceritaa kteowang hehe . and bergambar sesame . yeaah . sayang Kiyah and Farah + Zaza . takk kusangka dapat jumpa korang bertiga neh :) memang rase terharu sangat . dah setahun lebih jugak kiteowang tak berjumpa :)

Before pukul 11 malam kiteowang balek . sebab stesen LRT pukul 11.30 dah xad . so, neh jela stesen last kteowng berhenti kat Masjid Jamek . Dah sampai hotel pukul 12 malam . aku dgn farah relek . die ad prob wif sumone dat she love . tahu tahu jela an . mesti lah lelaki . lame dieorang neh kapel . aku ? huhu dah lama xmerasa hidup mcm tuh . hoho . kekedang takk leh nak accept kenapa hubungan aku dengan si dia terputus . huhu aku tertanya tanya sampai lah hari ini . aku tak faham kenape dgn hubungan kiteorang neh . Okay . aku jadi pendengar setia farah . memang sedeh bile dgr pasal boyfie marah2 kite kan . tapi takkpe . bagi aku hubungan farah dengan larry tu skjp jek mcm tu . nanti okay lah larry tuh . bese laah die . faham sgt perangai larry tuh .


Bila farah dah okay . kiteowang lepak lepak sesame . pukul 2 pagi kua . Mak farah and udak farah nak kua p shooping lagi dekt Jalan Tar . Famly sepupu farah pun kua jugak . sepupu farah NorSyukriah . Aku, Farah and Nor kua lepak p bergmbar hehe . tak habes2 kan . asek bergambar aje  hehe . kiteowang lepak bdektn dgn Sogo . jalan jalan tepi sogo tu laa kiteowang habes kan mase . da jenjalan pe sume . kol 4 kiteowang semua naik Hotel . aku bersahur dgn famly farah and famly Nor . best jugak dpt mkn free neh . dah lah special pulak tu haha. agi pun hotel yg sponsor :) Lepas shur pe sume . dalam pukul 5 lebeh aku tidur hehe .

Dalam pukul 11 pagi baru aku bangun. terok kan? niat d hati nak bangun awal . nak balek hostel dlm pukul 7 pagi tapi tak kesampaian gak . sebab mate takk leh nak bukak haha . kol 8.30 ade kelas tapi aku takpergi . terok kan aku? haha . penat rasenye . aku bangun kol 11 pagi tu pun farah yang kejutkan . tengok2 die baru balek dari shooping . Farah , mak farah and udak farah kua g jalan tar lagi p beli barang . dieorang ckp aku tidur sampai dieorang tak kejutkan aku nk p shooping lagi hehe . penat rasenye. ngantuk maseh belum hilang agi . so, aku besiap siap nk balek hostel . lagipun die check out dari hotel kol 1 petang .



Dalam pukul 1 kiteowang kua dari hotel . aku , farah and nor p jenjalan jap . lepas jenjalan tu . aku mintak diri nak balek hostel . aku bersalam dengan semua keluarga farah and Nor :) then aku cari transport nak balek hostel . aku naik Bus je laa sebab lebih murh and tak payah nak buat pertukaran nanti . First aku naik LRT Masjid Jamek ke  Pasar Seni  . aku ingat dari pasar seni leh r naik bas ke batu caves . tapi tak boleh rupenye . so, aku terpakse jalan kaki sorang sorang ke stesen bus kota raya . tercari cari gak aku bus yg berhenti ke koperasi polis . susah sangat nak cari . so aku call senior aku  die mang salu naik bus g kl . die cakap aku kne amek bus metro and no bus 11 .

So, aku naik lah bus . huhu tak tahu lah kenape mate neh ngntuk plak . sampai tertidur aku naik bus neh . huhu mule mule aku ingat aku dah terlepas koperasi polis . sebab bus neh masuk kampung . huhu . mang tekejutlah ase . rupenye bus neh masuk jalan belakng Kampung Batu Muda . Baru aku tahu  . jalan koperasi polis neh ade jalan belakang . haha . Selamat jugak aku sampai hostel . dalam pukul 4 aku dah sampai hostel . balek mandi, kemas barang pesume. aku p tidur . budak bilik aku sume g kelas . aku je asek ponteng . huhu. okay sampai sini jela untuk hari ni hehe . penat sungguh jadi Aqilah ni .


p/s : banyak gambar lagi . nak upload tak larat 


Comments

  1. QEe..aku mcm knal lh Farah..bukan Farah zaman skolah rendah dolok ya kah?huhu..seyesly aku mcm knal nya lah..ada sorang Farah sma skolah rndh dgn aku dolok..huhu..nya pun pendek juak bha..huhu..sney ko nek tok?..

    ReplyDelete
  2. yahhh . aku pun ku sa ko kenal ngn nyaa bah . nya sama sekolh rendah ngn kawu . Abg barieng cia nak? nama sekolh yaa. SK BANDR NO.3 . mena x?? farah yaa lah agak ku ah kl ri yaa . Kiyahh yaah . SK Bandr No.3 juaak . rami miaak sekolh ya gak aku , ku knek ah JB . balit raya ah kpg ku kat kota tinggi.ko???

    ReplyDelete
  3. pok! ku pun sa cam kenal jak ary ya. oit ary, ko berry nak? sama klas ngn ku. 6b nak?

    ReplyDelete

Post a Comment

Cikk KaKi Sediaa Terima Comment Andaaa ~~~

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!