Skip to main content

Meet Zaza dekat Petaling Jaya



19 ogos 2010 yang lepas hari jumaat . aku plan nak jumpa kiyah . kawan aku dari sarawak . so, tak kesampaian sebab mase tu hari hujan . Pagi jumaat tu aku ade kelas . tapi aku tak pergi . dah lah hari khmis hari itu aku struggle giler giler belajar mathematics . sebab esok (jumaat) ade exam . sampai tak tidur tau aku . aku stdy kat umah kawan aku .

Dalam pukul 5 pagi aku balek bilik aku . naseb pintu pagar hostel dah bukak . so, aku sahur pe sume then aku study balek math . entah cm ner bleh terlelap . tak silap dalam pukul 6.15 aku dibuaai mimpi yang indah HAHA . kelas aku kol 8.30 pagi tapi aku langsung taksedar !

Haiyaaaa aku tidur mati . member2 datang kejutkaan langsung aku tak bangun . YaAllah ape nak jadi lah aku neh . aku pun tak tahu kenape dgn aku neh . kawan aku cakap aku langsung tak bangun . memang tak sedar2 org pagil nama aku pun . Tu laaa aku suruh simbah dengan air korang tak nak . hehe

Aku terjaga dari tidur dalam pukul 11 pagi . Pagi tadi kol 8.30 pagi kelas English Grammar . aku tak pergi sebab aku tak sedar . Kelas Math pukul 10.30 pagi . Pon taak sedar jugak . hari ini ade 2 kelas aje . Rugii nyer aku tak pergi hari jumaat ari tu . :(

Tolong lah aku neh . sob~sob~sob langsung tak leh bangun dari tidur . sebab itulah aku takut nak tidur even aku neh suka tidur . Member aku balek dari kelas kol 11 . die yang kejutkan sebenrnye entah aku rase time tu aku tersedar then die pun kejutkan aku . tanye kenape tak pergi kelas .

So, aku pun tak tahulah nak cakap ape. Hari ni aku ade plan nak jumpe kiyah tapi tak jadi . so, aku kol member aku Zaza dekat PJ . aku bagi tau yang aku nak berbuke puasa dengn die kat sane . Ain member bilik aku pun nak ikut aku jugak . so, dalam pukul 5 petang tu kiteowg dah bertolak ke stesen LRT titiwangsa. maklumlah belum ade lesen kereta kan . selagi tak ada lesen mama aku tak bagi aku bawak kerete g kolej .

Ain pulak dah ade lesen kereta cuma dia tak bawak kereta. Next sem baru dia bawak kereta g kolej . Die orang Sitiawan . so, mang dekat lah gak Kl dengan Ipoh kan. hurm sambung balek . kteowang dari LRT Titiwangsa ke Masjid Jamek . Dari Masjid Jamek kiteowng naek LRT putra ke Taman Jaya (PJ) .

Lame aku tak keluar tau  . neh lah kali pertama aku keluar naik lrt sem neh . before neh dah selalu cume start aku stdy kat sini aku baru nak berjalan dgn member naik lrt . Dalam pukul 7.25 kiteowng baru sampai LRT Taman Jaya. Lagi bape minit dah nak azan maghrib . Zaza dah byk kali msg dgn aku "bile nak sampai"

Dah sampai Amcorp Mall tempat yg kiteowg janji kan dekat Mcd Amcorp Mall .Before sampai Mcd aku dengan Ain beli air untuk minum sebab waktu berbuka dah masukan . Bile dah sampai Mcd . YaAllah . tak tahulah nak cakap ape . macam beribu tahun tak jumpa kiteowng neh menjerit macam mati anak . haha . aku ingat zaza seorang aje rupanya dia bawak budak2 kelas die berbuka puasa sesame .

Rindu giler dekat zaza . memang lame kiteowg tak jumpe . muke zaza tak pernah berubah . muke yang kecik and cute tuh . cuma nampak kelainan sikit dalam pernampilan seperti Usatazah . Chewaaah . zaza dah macam Ustazah sekarang neh . Lagi pun dia cakap dia bakal jadi Guru  Bahasa Malaysia Sekolah Rendah . and dlm pd mase yg same dy nak jadi Ustazah dia cakap . Alhamdulillah !

Tak silap aku . member aku 2 orang bakal jadi Guru Bahasa Malaysia . Zaza And Hanisah :) kiteowang 1 sekelas :) cuma zaza di Kuala Lumpur and Hanisah di Sarawak . Member aku yang dapat Matrik ramai tapi bukan 1 kelas dengan aku sebab yang dapt Matrik neh kebanyaknnya budak2 Teknikal .

Aku dengan Ain berbuka puasa dengan kawan -kawan zaza :) sporting giler dyeowang . naseb lah sekepale hehe . lepas makan kiteowang semua bergambar sebagai kenangan :) kiteowang jalan2 di Amcorp Mall and terserempak dengan Noh hujan and miss Nina . Dieorang ade majlis berbuke puasa bersama kelas muzikal vokal .

Dalam pukul 8 lebeh aku dengan Ain mintaak diri nak balek . sebab aku nak teman ain pergi Times Square (TS) . minah neh memang kaki shooping pun . kiteowang tak sempat nak beli baju sebab TS dah nak tutup . lagi pun kiteowang sampai TS pukul 10 malam . lepas pusing2 dekat sane kiteowang balek hostel .

Susah jugak nak cari bus balek ke Batu caves . Cara yang biasa di gunakan naik Lrt ke sentul timur . berhenti di sentul timur kiteowng naik teksi . fuhh teksi memang mahal giler . dah laa lembapp pulaak dye drve . memang sengaja betol .  tu pun tak sampai hostel kiteowng suruh benti di jalan raya besar . semua sekali RM 9 hoho . malam malam pun nak berkire ke pakcikk ? haiyaa , !

Smpai dorm dalam pukul 11.45 malam . sempat lah jugak masuk hostel . hostel unikop neh tutup pukul 12 malam untuk kawasan perempuan ajelah . kawasan lelaki anytime bleh masuk and keluar sebab di beri kelonggaran . =;=' ! Balek balek  tak leh tidur . so , aku and ain on9 sampai pukul 5 pagi . Dah ngantuk terus tidur . Keesokkanye kiteowang ade overnyte lagi ! :) Shooping raye !

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!