Skip to main content

Last day at Wangsa Maju * Back to JB




Aku bangun dalm kol 6 pagi then terus p mandi kemas kemas ape yg perlu an . pas tu aku basuh baju lak . dalam kol 7.45 pagi . member member aku p kelass ari neh . hee ^^ . aku kemas kemas lah jugak bilik tuh . call 9.30 pagi aku relek japp . tido sekejapp *letihh an . dalam pukul 11 lebh bgn jap . text jerry . pastu siap2 pe sume . aku terus otw p stsen LRT wngsa maju . benti lak at Masjd jmek . dr msjd jmek lak aku wat prtukaran LRT ke sri petling *bukit jalil .  Mse at stesen pertukaran LRT msjd jmek . ad lak mamat neh . mtk tolng lah . dy ckp dy xtw nk p bukt jlil mcm nea . so , aku bg tw jelah dy . p an lain macm lak mamat tuh . heran lah . mcm ada yg xkene jer . takott lak ase .

dah msok lam LRT sri petaling . mamat tu dtg at aku . citer kisaah dye . aku dgr aje . diam aje aku . entahlaah . aku pon xtwu dh nk ckp ape . sbb aku xkenal an mamat tuh . tbe tbe lak nk cter kisahh dy bt ape . dah smpi bukit jalil . trcri cari lak aku c jerry neh . tapi an mamat yg dok mencerite sal dy tuhh ikut aku lak . makk aii . pe kehey neh ?  ishh kess beratt nehh . law lerr c jerry ad at c tu gak . xke pelik pkirab dy tgk aku jln dgn org lain *naye lerrr . entah dari mane ada kawan mamat tuh dok pggil dy . aku pon cept cept ler bla p at kaunter beli tiket bus ke Larkin . Dah p beli tikett ad lak c mamat neh lagi . ajak p minum dye nk benje katenye . aku tolak abes abesan ler pelawaan dy tuh . aku terus p nek bus yg aku nk nek . mamak tuh nk balek taiping, perk . so, dy bus lain lah . hmm da smpi nek bus aku text jerry . dy still agi at miat.

So, aku relek aje lah at lam bus tuh . dalam pukol 1 petang bus aku dah bertolak . penink kple dok lam bus an . so , terus tido lerr . isaw jugk dok lam bus . dalm kol 3 bus aku benti at jasin,melaka . huhu . dalam byk2 bus . bawu kali neh aku kua dari bus p kua aw. lapar punye pasal aku terus lah kua beli makann , dah beli mknn aku terus lah naek bus then bus tuh pon bla dari c tu . mama aku lak always call tnye aku dkt mne . mase tuh dy at hosptal then nk p brubat dekt kmpng pasl adik aku tuh .. huhu . penat giler aku dok lam bus xad mende nk bt ape . smbil2 tuh text gak dgn jerry . dye lak bwu nk p bukit jalil . huhu . take care jerry ^^

Nak pendekk kan citerr ^^ dalam pukol 5 petang aku baru ler sampai Larkin . pas tu dalam pukul 5.30 cari bus nak balek kota tinggi . mama aku xdapat nak amek sebab dy p berubat adik aku dekat kampung . then aku terus ler nek bus ke kota tinggi . fuhh jauhh giler nak balek kesana . makk oii . xpernah pernah nek bus sorang2 balek kota tinggi *pendalaman tuh . hutan aje . lame giler aku dkt lam bus tuh . nk dekat 2 jam aw baru lah sampi bandar kota tinggi . mule mule nak masuk kota tinggi tuh an . terkejutt sesangat . ingat kn driver bus salah jalan . sebab tengok kiri kanan hutn , penuh dgn kelapa sawit . rumah orang xad pon . tu lah ase takuutt . bila dh smpi kota tinggi .

pukol 7.30 baru lah smpi kota tinggi . adoyaii kredt lak abess . nak cari kedai top4 xjumpe lak . so aku terpkse gak nek bus ke simpang thai hong *kwasn ladg kelpa sawit . kawsn tuh sunyi gilerr . bus yg aku nek tuh benti at simpang thai hong tuh . aku pon trun , dari bndr kota tinggi ke thai hong mngmbl mse 35 mint . aku lak prmpn . c tu ler manyakk sesangat india and cina mabokk . mabookk bawak lori lerr . giler ! mang takot giler ase nyer . nak nangess ase sorang sorang at c tu *at stsen perhentian bus simpng thai hong , dah smpi at stsen bus . jerry text aku tnye aku kt mne . sorry dearr xpat reply msg awak . huhu . fuhh nasib bekk ler aku xpki ladies mlm tu . org pn xkn prsan yg ak neh prmpn . sume nyer serba hitam aje . ngn kasut skli .

mase at stsen bus tuh . aku terpkse gak wat muke xtaw malu neh *tebalkan muke neh . mintak tolong benti kan kete at lebuh raye simpang thai hong tuh . lame lame ada gak manusia nak benti kn kete . aku mintk tolong anta kn at kampung baru sungai telor . mule mule mamat tuh cm xnak aje sebab jauh kn nak masuk ke kawasan pendlmn tuh an .Mcm mcm aku ckp at dye lame lame g tuh dy pon anta jugak . ok gak lah . seb bek lah org nye xgatal huhu . takoott lah jugakk an . ad r gak mamat tuh tnye . berani tol aku dok at stsn bus simpg thai hong tuh . aku bg taw lah . tu jer cara aku leh buat . hmm nak masuk ke kwsn umah nenek aku tuh sesangat lah jauh . aw . Dah smpi umah nenek aku tuh dlm pukol 10 mlm g tu lahh . memang penat sesangt . bg ler cket upah at mamat tuh . huhu

Neh aku nk habaq . mase aku at lam bus bukit jalil  . aku cek cek money aku at wallet . fuhh ! duit saye hilankkk !!!!! RM120 suda lesaaap :( . sedeh gilerr duit aku hilang . tengok tengok lam wallet tgl RM60 aje . terok betol .pikir pikir balek laaah . aku ase cam kene pukau aje . sebab pasal mamat yg dok gatai nak cter kisahh dy at aku . sbb aku diam aje .dok dgr pe mamat tuh ckp kn . ish ! giler tol ase . mang xgune r ase . duit hilank tuh . manyakkk pulakk tuhh ! . hmm sabar jelah . bila dh smpi umah nenek aku terus baring , relek2 then terus tertido .penat sesangat an :( huhu . batry phone low sesangt . huhu :(
p/s : sorry xreply msg awk jerry huhu

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!