Skip to main content

7/12/2010 - Go to KL - Wangsa maju :)



fuhh . ari ni gak aku kene p KL . nurul a.k.a qiena * sepupu aku . demam ari ni . aku xleh nk wat pe da . aku tetap gak ari ni nak lek jb . entahla . g kl pon xtaw nk wat pe . just nk jupe jerry and amek brg jer . huhu . Pagi tuh , aku bangun dlm kol 6.30 pagi . kemas kemas barang nak balek . nurul awal awal ag taw . *wey qila , aku xjadi balek segamat ari ni . aku balek esok . xlarat aku nak jalan neh . aku demam ler . hmm . aku pon bg tawu dye balek * ikut kau lah . aku kene balek ari ni gak sebab aku dah janji dgn someone neh nk kua . huhu . *sape lah tuh . hmm . dah lepas kemas kemas barang . aku p mandi siap pe sume lah .




Fuhh ! first time pki full kaler baju pinkk tuhh. hee ^^






Dalam pukul 11 pagi . nurul bagi tawu aku lagi * wey , aku balek ari nie jelah segamat . sush la lau balek esok . hmm aku pon cakap at dye lagi . * hurm ikut kau lah . mane mane jelah . Then minh tuh p siap siap nak balek segamat . aku xreti nek bus bus neh . so, nasib lah ada sepupu aku neh nak balek sama . tapi dye balek segamat aku balek kl . dalam kol 12 tgh ari . mama aku , mak teh *adik mak aku , ina , afiq , ikram anta aku dengan nurul dekat stesen bus larkin , johor . lam kete sempat gak nak snap snap pic haha .






Bila dah sampi bus stop at larkin . aku dengan nurul g at kaunter . mama aku dah bla dah . huhu . nurul teman kan aku cari bus nak ke KL . huhu . bus aku kena g sekarang . mase tu jam dah kol 1.30 petang . aku dengan nurul bepisah dekat depan bus aku . bus tu dh nk gerak dah . aku sempat nek . aku duduk sebelah mamat bngla mane ntah *takooott gak ase . huhu . yang tukang bagi tiket tuh gatal ! gatal nak mamposs ! YaAllah . susah mau explain kan :( . huhu . mule mule aku dah nek bus tuh okay aje . ntah macam mane mamat gatal tuh soh aku tuka bus . *siall gilerr . sumpah seranah aku lam ati at budak laki xgune tuh . aku marah dy * wey asal tuka tuka neh ? kan bus tu dah nak gerak ? mamat gatal tuh cakap . *ala cik adik . full lah wakk . nek bus ni jelah k . aku mang xpuas ati gilerr . aku jawabb balekk . *asal lak full? sedangkn sy mang dah duduk tdi . asal nk tuka2 bus lak? eee xkan sy nk nek bus lain ? xad org tuh . sy sorg je prmpn . xnak lah . (jantong aku dah bedegupp kencangg !) . mamat tu jawaab lek . *xleh lah wakk .bus td awk bru duduk an . bru beli tiket kn? so, awk nek bus lain .


YaAllah hanye Allah je tahu perasaan aku mase tuh . takoot gilerrr . makkk ! aku xtaw nak mintak tolong dengan sape . first time ase nek bus macam nehh . aku terpaksa gak tuka bus . bila aku dah masuk bus lain . bus tu langsung xbukak enjin . pemandu lom ada , penumpang lagi lah xade . aku xleh nk buat ape da.. beg aku mamat gatal tu yg pegang *dia dah nek bus tu dulu . terpksa gak aku kene ikut dari belkang *sumpah , aku takut dgn mamat tuh . hurm . mase nak langkah nek bus tuh . aku cakap lagi at mamat tuh . * eh . sy tunggu kt lua jelah . bia ada rami penumpng lain gak . humm mamat tuh pon ag taw lagi . * ala , jangan takut . mari r naik . kalau duduk lua panas lah . ERM huhu , jantung ku mang bedebarr aje . nak call sape eak? aku pon xtaw lah nk ckp dgn sape perasaan aku time tuh .

Pas tu ada lak sekumpulan lelaki neh . ntah dari mane pon aku xtaw . tibe tibe dtg kat aku n tanye * awak , nak g mane ni ? humm aku pon jawab * kl . pas tu salah sorang dri dyeowg tnye agi . *naek lah bus ni . duduk kat dlm tuh hah . aku pon jawab . *xnak lah . sy tnggu kt lua ni pon da cukup bek . humm agak nye dyeowg tak puas ati dgr ckp aku . dyeowg pon ckp * ala , naik jelah . lau duk at lua panas lah . humm geram nye ati aku mase tuh . takuttt weyy . aku naik jelah . bila dah nek tuh . mcm2 ayt quran aku bace supye di lindungi . yg lain trserh pd Allah . aku dudk at depn skli . tbe tbe lak laki gatal yg nek bus tu dulu dok at blkg pgl aku * awk , duduk lah dkt sini , xyah duduk depn2 . humm ishh dy neh . suke ati aku lah nk duduk mane . yg dye sibuk nk suruh aku duk belkg neh knpe ? (dlm ati aku mengomel) . *xnak lah . bettr duduk dpn . suka ati sy lah nk duduk mne . bila aku da ckp g tuh . mamat tu bg aku tmpt at dpn at bhgian single sit . aku duduk dkt c tu .

Tapi mamat tu len macam aje aw . *saya sangat takutt ! . yerr mang aku takut . enjin bus pon xpsg . aku sorg je pnumpg dlm tuh . mamat gtl tu dtg at aku . betol2 kn kusi . * eh eh , xpyh lah . sy tw nk betol kan .  hurm mamat tu ckp * lngsr ni kne ttp kene mthari tu kn , pns . aku menjawab * tahu lah , xpyh ajar sy thu la . hurm aku ase mcm sesakk aje dok lm bus tnpe aircon . mamat gatal tu pn ckp , *awak , nak kwn leh x ? aku jawab *xleh . asal ni hah ? erm dy jawab . *ala , nk kwn xkn xboleh ? mtk nombr phone awak ? ishh sakit hati aku mase tuh , cam cam perasaan lah . * ape mtk2 nombr phne ni . igt sy ni tmpt jual nombor ke hah ? mamat tu cm x puas ati aje aku tengok . * law awk xbagi nombr phne, dudk lah sorg2 dekt sini . aircon dkt bus xkan pasang okay . (wahh g nie yerr . jht toll laki mcm neh . nk ancam aku yer) . aku xpuas ati gakk *wey , ape sal lak? mne leh mcm ni . giler ke ape hah? hurm . mmat tu jawab * okay , kalau awk xbg nombr phne mang duduk lah awk sorg2 dekt lam bus ni .

Pas tu tbe tbe , 2,3 org mmat mane ntah nek bus *kwn mamat gtl tu kot . dyeowg tnye psl tikett . YaAllah , mase tuh ape lah perasaan korang bile dh mcm ne? sorng prmpn dlm bus tbe2 2,3 org lelaki nek bus mase kite duduk lm bus ? ape perasaan korang ? aku xleh nk explain lah . mang nk ngess ase. *xpenah xpenah nek bus mcm neh :( . Hurm bile dyeowg dh tnye , adn dyeowg dah turun . mamat gatal tuh masih ada . dye sambung balek ap yg dy nk kan tuh . *cepat bg nombr phone awk tu dulu . (kasar gler dy neh jawab) . aku terpkse gak bg nombr . tapi aku tuka nombr belkg aku dari 684 kepada 648 (no. ni no kwn aku) . nem aku lak aku trsebut *atikah . tu je kot lam kepale otak aku nem tuh di main lam pikiran . huhu . da bg . mamat gatal tuh bla dari c tuh . aku yg dok lam bus nasib bek ada penumpg wrga asing *matsalleh laa | couple . dyeowg nek and tnye kat aku bus neh nk g mane . aku ckp bus neh g at kl . dyeowg tros duduk .

aku lak terus call sepupu aku si qiena a.k.a nurul . aku agi taw at die * ko kat mane? aku takut doe at bus ni . hurm nurul pon jawab *asal lak ko ni? relek lak . aku at bus neh . bus aku gerk kol 1 petg . bus ko asl xgerak2 agi ? . aku pon balas lagi . *relek kple otak ko . gilerr ah . t ko balek jb ag aku cter kat ko k . bus aku gerk lmbt . aku trpkse kene tuka bus tadi . k lah t aku ag taw ko bile aku da smpi . bye .aku pon terus duduk lerr at lam bus tuh . bus aku gerak lam kol 1.45 petang . penat giler aku tnggu lam bus tuh . penumpang rami . prmpn dlm bus tuh leh hitung dgn jari . ngantukk lah jugk dok lam bus tuh . nak pendekk kn cterr . bus aku smpi bukit jalil dalam pukul 6 petang . huhu. then lak aku ad kenal kenal dgn due org prempuan neh . dyeowg xtaw jaln . so, aku tnjuk kn jalan . yg pki tudung ni nk p gombk . dy kene nek LRT sri petlng then benti at bndr tsik seltn . yg sorg lagi . org singapore . peramah gak aw . siap bg name card dy . nampk cm mude tapi anak dah 4 . ank sulong umo 17 .prmpuan . aku dgn untie tuh bebrual aje sepnjg dlm LRT sri petlng nk ke Msjd jamek . dy xtaw nk ke petaling jaya cam neh . so, aku tunjuk kn cara2 nk p ke PJ cm neh . aku dgn dye benti LRT sri ptlng ke Msjd jamek . then dr LRT putra lak . aku ke Wngs maju dia lak ke stsen Asia jaya . ^^

Kiteowg berpish dekat c tuh . siapp bagi nombor phone lak tuh ^^ thx jaclyn ^^ . Aku dari msjd jamek ke wngsa maju sampai sane dlm pukul 7 . kebetulan lak tijot , chrsty and azira ajak kua makn dekt restaurnt wngsa maju . depan trafik light *Dekat sangat dgn SMK Wngsa Maju Seksyen 2 ^^ . aku g at sane . dyeowg tunggu aku . kiyah lak entah kemane kua . sorang2 lak tuh . bile tnye . dye xmau bg tahu huhu.  Dalam pukul 8.20 kiteowg balek umah . sebab aku nk mndi pe sume . aku kene kua dengn Fyzah . fyzah ajak kua p jusco wngsa maju dengan Nash . Dalam pukul 9 g tu kot aku dgn fyzah p jusco . dah siap makan pe sume baru lah nampk batang idong nash . aku igt nash sorg aje . tapi bukn nash sorg aje . si khairul dgn si edrus pon ada jugak . then kiteowg terus balek . bukn balek umah . kiteowg lepak at restaurnt bwh LRT . tempat bse kteowg dulu lepak . Nash , khairul n edrus lapr . dyeowg mkn at c tu gak . aku ngn fyzah xmkn . sbb da mkn at jusco . hmm dalam pukl 11 mlm baru kteowg balek umah . dah sampi umah aku lepak2 lak dgn budak2 umah aku dulu . then aku tdo pas brbual dgn dak2 umh aku . ^^

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!