Skip to main content

Arghh ! kaki sakit yg teramat



Huhu . sensaranye aku rasa . kenape lah tetiba je kaki aku ni terasa sakit yg amat . YaAllah . betul . rasa kebas sesangt. lelebeh lagi tulang at bhgian tempurung lutut kaki kiri . dulu aku injured sebab joined silat . (Mulakan Al-kisah aku) Mase terpilih menyertai wakil daerah untuk sukma tahun 2009 . Aku buad latihan bersama kawan-kawan silat aku . yang terpilih nya. 12 orang tak silap . dalam olahraga silat 2 orang shaja perempuan . yg lain lelaki . Aku joined olahraga. sebab tu yang aku rasa aku leh buad . dari form 2 lagi aku joined olahraga silat . before olahraga aku joined Seni dan Tempur .

Setiap Hari aku joined latihan olahraga . Makan minum kena jaga supaya berat badan tak naik . aku sparing dlm group C tak silap . 47-51 kg. mase tu berat aku dah 52 kg . so, aku kena jaga permakanan dan selalu bersenam. Dalam kol 2 petang. aku dgn wani berkumpul d dataran Sibu, Sarawak. Kawan-kwan yg lain ada jugak . Jurulatih kiteowang pun turut joined. sebab die pn kene sparing jugak . Kiteowang buad slow jog . dari dataran kiteorang slow jog hingga la kampung2 d sibu. jauh sangat . dgn memakai sweater yg tebal if ade baju hujn kena pkai jugak sebab ia menurunkan lagi berat bdn kite . penat tau . lepas slow jog . kiteorang kena sit up dgn pantas. buk sit up aje . lari pecut , star jump , and byk lagi .

Dgn joined silat nie hidup aku bersama dgn kelab ni jela . Mkan minum kena jaga . tak bleh lebeh and kurang . Mase aku berat 52kg . aku boleh kurangkan berat badan aku sehingga 44kg dalam mase 1 minggu 3 hari . :) seronok memang seronok . tapi kena tahan lah . penat . kulit pun gelap aje Hehe . Muke cengkung kot joined neh . suka sangat . tapi penat jelaa yg menyeksakan . Last , minggu untuk prepare mase pertandingan wakil daerah . aku dan kawan2 yg turut terlibat dlm wakil daerah kena prepare jugak. kiteowang kena sparing bersama . even perempuan lawan laki pun . tetap kena sparing jugak .

Bila jurulatih aku panggil aku utk sparing dgn member aku (Syed) . aku rase gugup jek . rase tak boleh berlwan dgn lelaki . tapi bila lihat kwn2 bg semangat . aku try jugak lawan dgn syed . adik kepada kawan aku (syed imran) . dieorang beradik memang terer . Tinggi lampai . memang tinggi sesangat sebab tu ramai persilat dari tmpt lain kalah bila sparing dgn dieorang . dieorang ni darah pakistan + indian . memang tulang cam besi lah . Huhu . mase langkah di gelanggang . bila bedepan dgn syed . sempat bckp dgn die . die bagi smngat kat aku yg aku boleh berlwan dgn die . Di gelanggang . bukan persilat yg terpilih aje tengok . rupanya ade wartwan surat khbr dtg and persilat2 junior jugak ikut serta menonton kiteowang . orang luar ramai jugak yg dttg . padahal just demo jek . bukn nye pertandgn betul2 pun.

Bila bermula mase utk aku sparing dgn syed . aku elak dri syed . supaya x d cederakan . huhu (baku giler ayat aku) . memang hati bedebr2 jek . penonton semua da sorak dah . huhu mula mula dapat elak dari syed and aku bals balek. sampai syed jatuh tersungkur . huhu . tak sangke aku leh buat dye jatuh . dlm minit pertghan . aku pulak jatuh d tendg oleh syed . then aku bangun balek . minute yg ke last . aku rase aku tak ley lawan dgn die . lemah giler rase tenaga aku . entah macm mane aku tak dapat elak dari syed . kaki aku dye capai then die hempas ke lantai buat kan aku tak sempat nak imbang tbuh aku . Aku dapat rase kan lutut aku longgar mase tu . sampai terasa and dgr bunyi tulang lutut at tempurung tu d trik . arghh . ! sakit . bukan aku je dgr . rupanya senior aku . abang im aku pun dgr . dye yg paling dekat mase aku terjatuh tuh .

Malu rasa . sebab ramai yang tengok mase tuh . Aku pun tak ley tahan rase . Keluar jugak airmate aku . aku tak nak nangis tapi disebabkan sakit tulaa yg buat airmata aku jatuh . huhu . Aku terpakse berhenti sparing . tempurung aku beralih . jurulatih2 aku bagi aku ais utk menahan rase sakit . aku injured dri dalam . malam tuh jurulatih aku nk bwk pergi hospital . aku bagi tahu yg aku masih boleh berjalan .okay aje. kawan aku (syed) datang mohon mtk maaf . byk kali die mtk maaf kat aku . die tak sengaje . aku tak kesah . sebab adab dlm permainan kan . Mlam tu aku balek dgn wani (kawan sepejuangan aku haha) tapi aku rase perit sgt bila bwk motor . mase hantar wani balik rumah . aku rasa kaki aku makin kebas . aku bwk aje motor smpai ke rumh aku . dah smpai umah . tangga nak naik ke rumah aku . aku tak larat sgt , maklum lah rumah dekt sarawak pelik sikit . bawah garaj and bilik orang gaji atas baru rumah .

So, aku menjerit panggil adik aku . so pimpin aku . aku rase aku tak larat nak bejalan lagi . adik aku panggil mama . and mama mulakan membebel nye. fuhh panas betul tingee aku .mama memang tak kasi aku joined silat , tapi minat aku memang dekat silat nk buat cm nea . huhu . aku tgok balek lutut aku . Arghh . ! tempurung aku memang beralih . kalau aku kasi korang tgok pun . memang korang terkejut sebab tempurung tu beralih ke tepi bukan center ! huhu . sakit sangat . esok kannye aku bgun dari tidur . aku tgok kaki aku dah rase berat . kawan2 silat hantar msg and calling berkali2 kat aku . aku reply msg2 dieorang . aku kena pergi hospital . aku buat medical check up . kate doktor aku xad ape2 yg patah . semuanya okay . tapi aku terangkan byk kali dkt doktor yg aku rase tulang aku beralih and ternyata tempurung aku beralih . kebetulan ade jurulatih aku dgn isterinya dkt hosptl . die terkejut tgok aku kat hospital . jurulatih aku berbual dgn Mama . dye bincangkan pasal injured kat kaki aku .

Aku terpakse buat fisioterapi . tapi aku tak boleh jugak pergi . sebb mase tu aku ada exam prtghan tahun . aku jalan tak normal . aku balek asrama d SM Teknik sibu, nak naik tangga punye lah seksaa. tu pun kawan kawan yg bantu . mandi pun . Ya Allah  . hanya Allah aje yg tahu betape seksanya. Sembahyang ? Sedih sngt . rmai kawan2 yg tgok mase aku tgh smbhyg . dieorang kesian kan aku . betape seksanya aku buat neh tanpa kaki yg sempurna . aku sembhyg dlm keadaan duduk di lantai . kaki bia lurus kedepan .sebab aku tak boleh bengkok kan kki aku . huhu . means kena luruskan jee kaki tuu . Mase hari minggu aku balek rumah . aku terpkse amek cuti . dekat rumah .aku xdpt berjalan . aku duduk je. kawan2 ramai yg dtg melawat . AA (farah) kawan baik aku . dgn bersungguh2 dye dtg rumah aku . sampai Ayah die yg hantar kan smpai ke rumah ,.

Die sendiri terkejut tgok keadaan aku . aku tak ley buat ape lagi  . hanye air mate jelaa selalu keluar . huhu . sakit tau sape lah tak sakit . bila hujan . tulang dkt lutut ni tibe2 ad gegarn . cam vibrate handphone . urghh ! kebas rase kaki. Huhu . hari ini  14 September 2011 . terasa ya amat sakit . aku pun tak tahu tibe tbe jek . berdiri pun memang tak stbil . if 1 kaki sebelah kanan angkat kaki kiri neh tak leh imbang berat bdn aku . and terus nak jatuh . sebab tu if aku jalan mesti kena berhati hati . kalau tak tibe tbe jekk nak jatuh . huhu . aku tak tahu sampai bila nak baikk kaki ni . Hari tu . before raye . aku dgn Ain . kawan sebilik aku. kiteorang kuar p Ts tak silap . before naik tren . kiteorang kena naik teksi . ade pemandu ni . die bukak citer . mula mula fedap jugak nak dgr story2 dri pemandu teksi  . ala saje jek tuh . sngjae nk lengah kan meter tu biar naik sikir wet meter tuh . argh .sakit hati pulak . tapi story pakcik ni sangat sedih and buat aku terase sikit .

Pak cik nie story pasal anak lelaki die . hari yang die cerita ni . semalam anak lelaki die meninggal dunia sebab ada saraf d lutut kaki nya beralih. mula2 injured sebab main bola sepak . entah macam mane kaki tu di biarkan berkurun sehingga kan kaki tu dy rase sakit . then die bagi tahu pakcik yg die nk buat rwtn . doktor buar pmbedahan dkt anak dye tapi alihkan tulang yg beralih ke tmpt asal . selma seminggu anak pakcik tu bertongkat . sebelum anak lelaki dye nak meninggal . petang tu pakcik balek rumah . anak die tgh tgok berita . mase tgok berita tu anak lelaki die bangun nak pergi toilet dgn tongkat nye . mase dlm toilet tu . ad anak pakcik perempuan terdgr abang die terjatuh dlm toilet . ank pakcik perempuan ni pgil pakcik . pakcik tu dtg bukak pintu toilet tgok anak lelaki die telentang dgn tongkt.

Pakcik minta bantuan anak saudara die . anak saudara dy nurse . anak saudara dy berusha sedrkan anak lelaki pakcik tu . pangil nama byk kali tetap tak sedr . last2 pakcik bawak anak die pergi hospital . Lepas dr rawatn dkt hosptl HKL . doktor bagi tahu yg die tak dpt selamat kan anak pakcik . anak pakcik menghidap penyakit PULMONARY THROMBOEMBOISM DUE TO DEEP VEIN THROMBOSIS . Kesian kan . huhu . pakcik tu berase sedih sgt . baru kehilangn ank lelaki dye . tu jelan satu2nye ank lelaki yg die ade. umur anak die 25 tahun . pakcik tu cakap . anak die pernah bertunang tapi sekejap jek . sebab die dah putus tunang . tak tahu sebab ape . huhu . terase jugak dgn story neh . aku belum check lagi dkt hosptl . takut sgt kalau terjadi pape . huhu . 

Comments

Post a Comment

Cikk KaKi Sediaa Terima Comment Andaaa ~~~

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!