Skip to main content

Resume !



Wahh ceh cehh ! haha ! lucu lak ase nye aku hari ni . sebab ? sebab pagi tadi aku mang set nak cari kerja . tapi aku kuar dari rumah dalam kol 2 petang g tu laah . Mama aku pon heran . salu nye cikk qyla ni asek terperaap dalam rumah aje . s0, hari ni stat nye cik qila p kuar rumah cari kerja . Ada sebuah kedai ni , aku memang salu g kedai ni . Bhagian komputer jugak laah . baru aje masok . ada aunty ni mintak nombor phone aku kalu pape hal dy kontek aku nak cari kan vacancy.

Lepas bagi nombor phone aku . second kedai laak aku pergi . amoi tu dah siap senyum + panggil aku lagi . so, dengan tak malu nye aku . aku pergi kat kedai dye . aku cakap aku nak mintk kerje wat sementara waktu . s0, amoi tu cepat cepat soh aku isi kan perform kat aku . pas tu dy kate kalu dy terime dy akan call aku . okay terimass amoi cantik ^^ ... second ni aku p kedai camera . wacehh . best tu . bhgian photography :)

Third kedai . kedai komputer . baru aje lalu kedai ni dah aku nengokk satu paper neh *VACANCY (Clerk/ Personal assistant) | Spm / Diploma | ada skill dalam bhgian komputer | . so, aku dok pikir pikir agi . betol ke ape yang aku bace neh ? takoot plak aku kalau aku di terima dalam pekrjaan mcm ni . mencabar tu  ! huhu . Tibe tibe lak aku takperasaan yang ada mamat sowng ni dok nengok aku . rupe nye stuff dalam bhgian komputer tu dok sengih sengih kat aku . pesal pulakklah mamat neh ? dye pon panggil aku masuk . so, aku pon masok dan terus tanye pasal Vacancy . then mamat tu pon terus bagi card Bos dye and perform aku .

Dalam card tu aku terpakse call Encik Mustafa Kamal *fuh macam nama artis tu HAHA ! dalam perjalanan nak balek tuh . aku call laa Encik tu . fuh segan doe call mamat neh . berdebar pon ada . Dye pon angkat pnggilan aku . aku cakap yang aku nak vacancy at tempat dye . pastu Encik tu cakap lagi . *Okay . awak hantar Resume hari ni jugak yer . lepas tu aku pon balek rumah terus wat resume . adoi yaii . Resume ???? takk pernah aku buat taw. ni lah kali pertama aku buat resume . macam nak mintak kerja kerajaan pulk haha ! Balek rumah aku terus call aa a.k.a Farah . member sarawak aku .

Aku cakap pasal resume tuh . aku bengang giler pasal resume ni . banyak mende ken wat taw . huhu . Farah pulak busy , so, tak dapat nak tolong aku. aku pon online then terus cari example resume yang complete . huhu . Fuhh nasib aku jumpa tapi resume ni dalam bahasa Melayu . resume bese nye dalam bhse Inggeris . penat nyer otak dok mengarang neh . huhu . aku pon call Encik Mustafa Kamal tadi . aku cakap aku hantar resume esok . Then dye kate okay . tibe tibe lak dye hntar message kat aku *Kalau cepat lagi bagus.Sebab ramai lagi tengah tunggu Vacancy neh .
Semalaman aku tak tidur sebab nak siap kan resume neh . huhu . memang penat padahal resume neh senang giler nak buat . tu lah pasal nak amek ati Bos kan kena lah buat yang terbaekk punyee . Hari ni (4/1) aku tido dalam pukul 7 pagi . tu pon baru siap kerja tuh . pukul 10 pagi aku bangun balek sebab siap siap nak hantar resume tuh . bedebar taw ! tapi last last . kat pejabat bahagian komputer tu xad orang huhu . s0, aku balek umah kejapp sambil tu lepak dengan pakcik yang selalu jual cendoll . baru aje kenal ngn pakcik neh . dye pon dah lame pencen tu lah pasal anak2 dye suruh dy jual air cendol depan Bank Ambank (bank yang aku selalu p kuar kan duit at ATM) dah abess berbual dgn pakcik aku mintak diri balekk .

Dalam pukul 2.30 petang aku pergi balek Pejabat bahagian komputer and jumpa dengan mamat yang hari tu . pas tu aku terus bgi resume kat mamat tu . huhu . lepas bagi aku terus balek rumah laa . Jumpe lagi dgn pak cik jual cendol tu aku p beli air cendol dye hehe then terus balek rumah . balek rumah aku terus online and p tidur . Mak aku dgn adik adik balek kampung tinggal lah aku sorang kat rumah . kalau aku tidur mang langsung xleh di gerakkan . Maklum laah tidur mati punye pasal hehe .

Aku pulaak tak perasaan yang handphone ak silent ! adehh ! patut lah aku takk dengar Hndphone aku bunyi . Aku tidur dari siang sampai kemalam baru bangun*Terokk taak aku ? HAHA ! sekali sekala kan ? aku terjage dalam pukul 10 malam Fuhhyooo . rumah aku gelapp gelitee takot pulak aku . Famly aku yang lain belom balekk lagi .pas tu aku terus p on lampu semua . mandi mandi pe sume baru lah aku p cekk handphone aku . Makkk ai! Bos tu suda 5 kali missed call aku ! ayo0oo y0oo ! 2 msg dah dye hantar aku suruh aku call dye ! adoi yaii aku takk sedarrr ! huhu ase bersalah lak pulakk aku .

Tapi dalam message tu dye cakap * Salam , dari Hidayah infotech (Pejabat servic Computer) Anda disenaraikan untuk menghadiri sesi Temuduga untuk jawatan Kerani atau Pembantu Peribadi . Sila hubungi semula . SEGERA | fuhhyoo , takuut nye aku . ada laak temudugaa huhu duku aku kerje tak ad lak temudugaa yg mcm neh . aku dapat msg tu dalam pukul 5 petang . nak call sekarang takott Bini dye ke ape ke marah aku lak call dy malam malam gini . s0, aku just hantar msg , yg aku akan call dy esok . huhu . Agaak nye kan , aku dapat tak dalam sesi temuduga tu ? kalau tak ad rezeki neh pon tak ape lah .:)

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!