Skip to main content

Al-Kisahnyaaa

Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera. Lamanya aku tak menaip. Terlalu lama. Ish asik ayat ni je kua ek. Hm bosannya hidup. Entahlah, apalah yg aku fikir kan ni. Hm hari ni (11 Ogos 2015), Semalam ex aku dtg rumah ketuk pintu mcm lah aku ada dekat rumh. Al kisahnya, housemate aku lah yg open the door. Dorang lah story kat aku yg semalam ex aku mai umah cari. Masa tu aku keluar date dgn mama aku kiteorg shopping dekat TS jer. Lagipun memang dari bulan puasa sampai sekarang aku tipu ex aku tu yg aku cakap aku tak ada dekat KL sebabnya aku masih bercuti dekat JB. Yg ex aku ni memang tahu lah aku kat KL sebabnya housemate aku ni tak reti nk tutup mulut cakap aku dh ada dekat KL hmm kat sini terasa geram pulak.


Sebelum aku nak sahur dalam pukul 2 pagi (11 Ogos 2015) aku dpt panggilan dr abg dia. Dulu abg dia beli HP Samsung S6 dekat aku. So aku pun accept lah. Dia ckp die ada masalah dekat HP dia. Aku pun ye kan jelah bg thu step by step. Pastu aku heran aw sebab suara dia ni mcm ex aku tu. Mcm gampang ah mahu aku tak sakit hati. Dia saja je nk pancing aku mcm aku ni ikan haruan termakan umpan dia tu. Banggang ah. Ni aku nak menyumpah ni. 

Aku pening ah. Sakit hati. Semua ada dlm diri ku ini huhu. Aku tak tahu nak lari mcm mana lagi. Tak tahu nak cakap apa dah. Aku explain bagai. Aku cakap apa apa pun kat dia. Dia ttap tak terasa hati sikit pun hm lagi dia suka bila aku marah2. Sampaikan ada lah gak dia nk ugut aku mcm mcm. Means aku khwen dgn org lain pun "syg igt syg boleh terlepas ke?" aku pun pikir dia ni dh kenapa. Dah mcm mental dah jantan tak guna ni. Sakit hati.. Rasa nak bunuh diri jee. Kehulu kehilir dia tetap cari aku. Sampai kan jiran aku pun tahu tu ex aku duk tgu aku kat luar rumah. 


Arghhh, geram lah. Tolong lah aku YaAllah. Aku dh mls nk pk pasal jantan ni. Buat sakit hati aku jer. Aku org susah. Byk benda aku nak settel. Dgn keluarga pun kucar kacir.hm act, masa aku tak ada apa apa masalah dgn ex aku ni. Apa apa dia tanggung aku. Aku tak mintak semua tu tapi itulah memang tiap tiap bulan mesti dia kena belikan brg brg dekat aku. Jaga makan minum aku. If aku tak cukup kewangan memang dia yg support. Aku tak mintak semua tu. Sampai kan aku dgn dia bergaduh kot pasal benda ni semua semata mata aku tak nak sebab budi dia aku terpaksa terima apa apa yg dia bagi. Sedangkan aku dgn dia hanyalah kwn rapat jer tak lebih pun. Aku taknak org cop aku ni kaki kikis. Tapi hakikatnya tak. Memang aku tak mintak. Dia yg bagi. Dari aku study sampai lah sekrang. Tapi bila dah aku tak nak ada apa apa hubgn dgn dia tak ada lah dia nak tanggung aku tu semua. Aku kena belajar sendiri lah tanpa ad support dari dia. Huhu kalau dulu tiap2 bulan tak penah miss beli baju seluar tudung beg, tak penah tak bg makan (tu sebab lah bdn dh naik asik igt nk mkn jer) duit belanja.. Bukan tu saja. Kdg-2 aku xdpt nk bg mama duit. Dia lah yg bg duit dekat mama, Kdg kdg dekat adik adik aku .kadang aku sedih aw. 

Tengok nasib mcm ni. Sedih lah. Sebab tak ada yg memahmi mcm ex aku yg memhami aku dan keluarga aku. Aku ada masalh pun dia tahu. Dia boleh settle kan benda tu cpt. Tak pyh nk tunggu2 ka apa. If aku ckp nak pergi ke satu tempat tu mesti dia akan bwk and dia cari time utk deal date dgn aku. Ada selalu jugak aku buat dia tertekan aw. Aku ckp aku nk jugak g jalan jalan tak kira dia tgh bz ke apa. Last2 dia ckp dgn bos dia. Dia ada hal then sanggup keluar dgn aku. Aku suka travel. Selalu dgn kawan kawan lah. Ajak member2 semua join sekali. Selalu dpt cuti sehari kiteorg memang cari port Melaka, pulau pangkor, perak, pahang, terengganu dll. Memang cari tempat jauh jauh lah. 

Tu semua kisah dulu dulu aku dan ex aku. Skarang aku kena belajar utk tanggung semua family aku pakai guna duit aku semua. Kdg mana cukup . Yelah gaji ciput jer. Ikutkan hati memang nak balik Singapore kerja dekat sana jer. Arghhh geram ! Apa yg aku nak bukannya senang nk dpt. Aku nak sagt beli kereta tapi mama aku salu pesan jgn membazir. Kereta lama kn ad bukannya tak boleh jalan. Aku pun jawablah. Tu kereta lama. Tak sama dgn kereta baru. Bygkanlah sekarang ada kerja tetap bukannya tak mampu. Cuma aku pikir tanggungan keluarga aku. Kereta mama lagi nak kena byr. Mana mampu. Silap. Bukn tak mampu tapi takut tak cukup je nak makan sedap sedap huhu sedih . before mama and abah belum cerai memang abah yg bayar. Tapi sekrg mama and abh dah cerai so aku jelah yg kena bayr kereta. Huhu ikutkan hati memang nak beli kereta yg aku nak tuu cuma bila aku fikir balik. Takpalah. Mungkin ada hikmah sebalik ap yg terjadi. Huhu 


Sejak aku mula kerja ni. Aku terasa byk sgt aku korbankn utk family aku. Terasa sangat tanggungn aku terlalu besau. Aku ok je. Dulu tak sama mcm sekrg. Dulu apa aku nak ok abah beli kan. G sana g situ okay abah yg belikan takpayah nk kluarkn duit sendiri. Sekarang terasa sgt. Umur aku sekarang 23 tahun. Kerja gov nak mulakan gaji ciput dgn tanggungan yg ada ni memang kena pakai tulang 4 kerat huhu. Masa aku study dulu aku belajar dr pukul 9pagi sampai pukul 6 petang . Pukul 7 petang sampai pukul 12tgh mlm aku kerja part tme pizza hut. If jumaat sabtu ahad aku kerja Hotel dekat Renaissanse. 

Aku tak kisah aku kerja apa janji aku kerja dgn hasil titik peluh aku and kerja tu memang halal. Penat wooo kerja hotel ni. Mcm mcm aku buat sbb aku nk cari duit poket. Aku tak suka mintak duit dekat mama and abah. Kalau betol2 aku xada duit je aku mtk. Lps tu aku iktiar sendiri mcm mne nk byr duit buku2 ,yuran belajar, byr exam.. Tu semua hasil kerja part time aku awww. Aku tak rasa malu pun ap org nk ckp. Bagi aku, kwn2 aku lah byk bg support.. Kdg kdg dorg ad mslh pun aku tolong.. Even abh byk duit pun.. Tp bukn duit aku.. Buknnye senang utk aku dpt duit dr abh.. Sbb aku jns malu nk mtk duit.. Mcm anak2 yg lain. Asik2 mintk duit bapak.. Pdhal ayah dorg bru je bg duit mnggu leps.. Dh mtk duit belanja ..aku bukan jenis mcm tu.. Aku klu xada duit bru aku mintak duit dgn abah. Alkisahnyaaaa.. Panjangg menjelaaa aku story kali ni 

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!