Skip to main content

Ramadhan Tahun 2015 kurang buat diriku

Assalamualaikum , hm dah dekat seminggu kita puasa. terasa macam lain sangat. rindu zaman-2 sekolah dulu zaman-2 remaja lah katakan. sekarang bukan remaja? remaja lah jugak tapi bila dah umur 23 keatas ni aku rasa macam dah tua sangat hihu :) Tahun ni aku menyambut bulan ramadhan sendirian tak macam sebelum ni. sambut dengan kawan-2 lain-2 negeri siap berbuka reramai dekat lua and etc. 

Tahun ni jer aku rasa macam tak seronok nak sambut ramadhan dengan family aku even aku tahu bukan senang nak berbuka puasa dengan family. tapi lain cara kehidupan keluarga aku. tak kan ada orang faham keadaan kami sekeluarga. ^____^ Dulu masa kecik-kecik. if tak puasa tak boleh duduk semeja dengan orang puasa. duit raya mesti tak dapat. hihi sanggup terima cabaran daripada mama and abah. kalau puasa penuh mesti dieorang akan bagi duit raya :)

Aku berbuka kekadang dirumah sebab masak sendiri, kadang-2 berbuka dengan member aku. tu je lah yg mampu. nak berbuka dengan family. family dekat kedah. tu pun mama, abah and adik bongsu. adik yang lain tak balik jugak kedah. so aku pun tak balik sebab aku ada krisis dengan abah aku sebab aku tak balik. lagi pun mama masih dalam edah penceraian so tak ada makna dah buat diri aku bila terkenang family yg mcm ni if nak sambut bulan ramadhan ni. 

Sebab tu aku kureng berminat if nak sambut buka puasa dengan family. biasalah pada aku orang cakap itu ayah kita even dia buat silap mcm mana memang die tetap ayah kita and kita patut memaafkannya. cakap memang senang kalau tak kena pada diri sendiri baru lah korang faham apa maksud aku ni :) 

And yang peliknya sekarang ni aku dah kurang berminat nak g bazaar nak beli makanan ke apa untuk berbuka puasa aw. pelik tak? kalau tahun tahun sebelum ni if tak pergi bazaar tak sah aw. mesti ada je nak pergi bazaar sebab nak cari lauk yg sedap-sedap untuk perut sendri, tapi sekarang ni je mcm kureng sangat. nak berbuka kat lua pun dh mls sebenarnya sebb ramai sangat yg nk berbuka kat luar sampaikan kena datang awal 3 jam sebelum buka puasa untuk reserve tempat duduk. ish mcm malas je nak tunggu lama-2 kan.

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!