Skip to main content

first ramadhan on 18th june 2015






Assalammualaikum, salam ramadhan buat umat Islam di seluruh dunia :) lamanya aku tak berblogging. terasa dah lama sangat aku pencen ^^ . hihi Act, banyak sangat aku nak menaip tapi aku tak ada masa je. entah lah aku pun tk tahu apa yg busy sangat aku ni. nak ikutkan sekarang aku office hour. okay let's start our entry ya .

Hari ini 18 Jun 2015 (05:10 am) hari Khamis, aku tak puasa atas sebab sebab yang tertentu ya. bukannya main ponteng hihi. awal awal dah aku tak merasa solat terawih dengan puasa. lahai rugi sangat tapi dah tak booleh nak buat cam manakan. ish ^^ okay Ramadhan and Syawwal yang akan datang aku rasa sangat hambar. terasa sangat sayu, aku rasa sedih sangat. aku pun tak tahu nak start cam mana. hatiku hiba sangat. bila teringat keluarga aku rasa sedih. Mama and adik-2ku sekrang ada dekat kedah kecuali adik lelaki aku je dekat terengganu sebab kerja dekat sana.

Mama before this dekat 2 bulan lebih tinggal rumah bujang aku dekat Kuala Lumpur. sebab aku sakit. sekarang aku boleh lagi buat apa-apa cuma nak drive or angkat barang berat memang tak boleh sebb pergelanggan aku patah. on 6 may 2015 aku accident elak dengan lori simen masa aku balik kerja tak sangka pulak patah tgn, benda dh nak jadi kan. huhu so sekarang aku masih MC lagi. asik follow up dengan Doctor je dekat HUKM,Cheras :)

Mama, ina (adik aku no.3) and zati (adik aku yg bongsu) balik kedah 16 Jun 2015. dorang maybe Ramadhan dekat Kedah tapi maybe tak lama dekat sana sebab nak kena packing barang nak pindah KL. i miss my old family. rindu macam dulu-dulu. rindu suasana kami sekeluarga :'( . kenapa lah banyak sangat dugaan yg aku kena terima ini. On 26 May 2015 yg lepas my mom and dad divorce buat kali yg terakhir dlm hidupku. lepas ni aku dah tak ada ayah yg complete mcm keluarga org lain. Sekarang tanggunggan aku sangat besar huhu aku pun tak tahu nak handle macam mana dengan keadaan aku sekrang pun tak terkawal. Takpelah aku harap sangat aku boleh handle semua masalah yang aku hadapi. Sekarang nak cari tempat tinggal yg sesuai untuk mama pun dah payah. Yang dapat aku tolong tinggal dekat rumah bujang aku tu pun member rumah ada 2 orang so terpaksalah dorang kena makan hati bila mama and adik-2 aku tinggal bersama dengan aku. Huhu

Sometimes, aku rasa bersalah sangat sebab aku tak planning sangat dengan member aku. Sekrang banyak habis kan masa dengan family aku and aku kena banyak berkorban demi keluarga aku. Tak da yang memahami masalah aku melainkan keluarga aku sendiri. Aku terkilan sangat sebab ayah aku ceraikan mama sedangkan mama Cuma buat tuntutan nafkah sebab sebelum tu tak jadi bercerai and ayah still okay dengan kami. Mama accept cara ayahku even ayah aku banyak sangat buat masalah. Sedih sangat sebab ayah mcm tu . dulu ayah tak macam tu sejak dia berkhawin dengan isteri no 2 dia , dia sangat lain dan berubah even dia khwin senyap-2. Aku sebgai anak yg sulong,terasa sedih sangat dengan apa yg terjadi.

Walaupun dulu aku memang payah nak accept ayah kahwin dngan perempuan Kristian tapi dia masuk Islam sebab khwin dengan ayah aku. Tapi perempuan tu Janda ank 2 . aku tahu ayah aku terkena dengan buatan perempuan tu tapi nak buat mcm mana. Kami kena terima juga. And now ayah aku nak khwin dengan perempuan tempat kerja dia. Jauh lebih muda dari dia. Janda anak sorang . tapi perempuan ni Muslim and sanggup bercerai dengan suami dia sendiri semata-mata mahukan ayah aku. Lama diorang together sampaikan perempuan ni berkhwin dengan lelaki lain. Aku pun pelik tapi dengan apa yg aku tahu and Nampak lah aku tahu perempuan ni memang main-main dengan ayah aku and sanggup mahukan ayah aku sebabkan pangkat and harta.

Aku sedar yg ayah aku tu sanggup gadai kan apa saja demi kepentingan perempuan tu and sehinggakan sekarang perempuan ni mahu bercerai lagi dengan suami baru and mahu berkhwin dengan ayah aku setelah ayah aku ceraikan mama aku. Hm sedih sangatt. Aku pun terasa perit sangat sebab ayah aku buat mama and kami adik beradik macam taka da perasaan. Terasa macam bola. Aku sayang sangat keluarga tapi aku tak kuat untuk hadapi semua ni. Even kat lua aku tak Nampak yg aku sedih tapi dalam hati ini hanya Allah je tahu.

Bayangkan ayah selama ni mcm tak memahami mama and kami adik beradik. Buang kami. Kereta mama ayah amik, rumah taka da. Kat mana mama dengan adik-2 nak tinggal ? bagi aku ayah aku sangat kejam tanpa belas kasihan and rasa ucap apa apa kepada kami dia sanggup pentingkan orang lain dpd kami. Aku masih 23 tahun and aku tak tahu nak hadapi macam mana dengan keluarga yg serba kekurangan. Tapi aku sedar mungkin sampai sini jodoh mama dan ayah setelah 6 tahun kami sekeluarga makan hati dengan sikap ayah yang terkejar kerja dengan layanan perempuan sehinggakan abaikn tanggungjawab dia sebagai ayah kpd kami. Thanks Allah kami terima dengan seadanya. And aku harap lepas ni segala tuntutan harap sangat mama dapat and berharap sangat kereta mama dapat semula .

Ya Allah Ya Tuhan ku berikanlah kekuatan kepada ku untuk aku tumpuhi dugaan yg mendatang Ya Allah. Aku berharap sangat aku kuat untuk tempuhi semua ni Ya Allah. Mungkin Ramadhan and Syawal tahun ini tidak bermakna buat diriku and sekeluarga tapi aku berharap satu hari nanti Allah akan tunjuk hari pembalasan buat ayah aku. Kuatkanlah semangat Mama aku Ya Allah, hanya dia yang terbaik buat kami sekeluarga. InshaAllah kebenaran itu ada Cuma belum tiba masanya lagi. Ramadhan and Syawal kali ni maybe di KL je. J







Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!