Skip to main content

Lepak Wif Haziq



Yeppyy ! hari ni 25 okt 2011 (selasa). Tak sangke lak member guaa nak jumpe gua. Perghh ! lame giler kot tak jumpe mmber lame. Kebetulan plak dia balek kampung kat kuala nerang. Nasib rumah gua dekat dengan k.nerang. jauh lah jugakk sebenarnyee. But bolehh tahan laah. Naikk motor sakit pinggang r. tu yang gua naik keter je. Lagi senang. Member gua neh haziq. Die study kat kolej lama gua (Segi KL) dia amek course Environment. Maklum lahkan pecinta alam lah katekan si mamat neh.

Katanya, praktikal nanti dia nak kerja dekat kilang gula pekan kuala nerang. Bahagian enviromnt , bakal jadi pegawai lah katekan hoho . tu yang guaa pegi lepak dengan dia sampai ke kilang yang dia nak p praktikal tu. Besauu lah jugakk kilang tu. Cantikk pun cantikk . siapp ade kuarters pegawaii yg kerja kat kilang tu. W0w ! kuarters dia mangg cantekk gilerr. guaa sukaa ! member gua ajak p kuarters igt nak lepak umah aunty die kat kuarters tu. Tapi dah pegi-2 aunty dia kat rumah nenek dia plak.

So, member guaa tunjukan rumah nenek dia tu, wahh ! atas bukit doe. Menarik r ! rumah kampung . best kot. Kiri kanan tumbuhan ijauu .  kiteorang abeskan berbual lah. Banyak giler kiteorang dok berbual. Maklum lah , if lepak ngn die memang sampai ke pagi ar. Tu yang benti p kedai minum. Fuhh, guaa jeles giler tengok Samsung galaxy ACE die tu, mang gua nak tuka Samsung galaxy pun. Just belum ad bajet lagi. Member gua neh banyak setting gadjet handphone, if nak tanye pape pasal hp-2 neh , tanye jelah die. Die tuu proo . tu yang kieorg byk kan citer pasal gadjet-2 neh. Semaatt doh. Yg peliknye, tak berat plakk gadjet-2 lam handphne die tu .

Dalam pukul 4 petang, gua anta member gua kat kampung die, katenya famly dia dah nak balek perlis. Sebab rumah dia kat sane. Perlis dgn tempat gua tak jauh kot. Dekat je. If nak pergi gua mesti ade teman, if pergi sorang-2 bored r. tade kwn nk berbual-2 . Bila gua dah sampai rumah, haiyaa minyakk kete dah abes giler. Padahl byk kot tadi. Entah cam ner giler-2 nak nazak dah aku tgok kete tu . dah sampai rumah. Adik aku ajak p restaurant myfc (mcm KFC) situ ade wifi. Lajuu kot . tu yang kiteorang lepak kat sane siap dengan on9 . before nak p makan tuu . satu rumah kiteorang cari duet spare utk beli minyak kereta.

Maklumlah, duduk kat sini pokai giler. Nak kerja pun dari dulu tak jugak dipangel-2 kan . fedaap ar ! ayh gua plakk busy.Dia ade bagi duet tapi duet ari tu gua dah abeskan beli barang dpur. Takk sangke plakk guaa pokai abbess time neh . satu rumah gua dgn adk gua cari duet . yaAllah, dalam rumh neh byk duet syiling aje lah ! bikin maluu je if bagi duet syiling kat pam minyak tuuu. Huhu last-2 kiteorang kumpul duet syilin RM15 Fuhhh ! berat kott beg duet. Dah terdesak sgt . gua cari jugk kedai runcit mintk tuka duet kertas. Then ! kedai tuu on ajee. Nasib nak terima duet syiling . gua ade duet mase tu RM15 Tu yang kertas. Duet syiling RM15 jugak bile di jumlah kan RM30. So, pam minyk RM30 jelah  tu pun dah cukup baekk dah , dari pada tade minykk keter.

Nasib bekk adik gua ade wett lebeh , dye jelah belanje gua minum. Dia senang lenang beli air ngn burger huh =;=’ sabauu jelahh. Tapi mase tu tak rase lapar pun. Then kiteorang on9 sampai pukul 7 J. Pas tu kiteorang balek rumah, masak nasi, masak-2 buat lauk pe sume sebab ayh gua balek kerja nk makan nanti. Tu yg gua siapkan semua. Alhamdulillah, siaaap ! haha

Comments

Post a Comment

Cikk KaKi Sediaa Terima Comment Andaaa ~~~

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!