Skip to main content

Ingat lelaki tak de aurat ?



Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca blogger 

haaaa disini waa ade mendaa nak share kan jugakk .sebenarnya sedikit sebyk dlm entry ini waa ada ambikk dari penulis blog jugak . seorang gadis yg pemes dgn kaki blog . waaa suka baca blog dia . dia jenis tak kedekut ilmu jugak . dari situ waa banyak tahu apa yg waa tak tahuu . haaa tuudiaaaaa. 

Ada sorang mamat (kawan gua gak) neh dok tegoq member waa . member waa pkai tudung but rambut nya nampak . time tu dok p lepak kat pdg kolej .

Mamat : hoi apesal nampak rambut ni. pakai tudung pun tak betul . harap aje sekolah agama. mende cengini pun tak tahu ka?

Member gua mahu takk terrkezuut. dia neh jenis pendiam so dia perbetolkan lah rambut dia yg terkuar tuu . waa tgokk aje mamat tuuh dari atas sampai ke bawah . (lantak ar . peduli ape waa. even kwn guaa punn waa naik angin )

Gua : w0i  kau . agak agak r nak sergah dia . yang kau ni . boleh ke pakai seluar pendek nampak lutut . nampak pusat hah ? Ada ke dalam Quran membenarkan pakai seluar pendek nampak lutut kalau main bola ? 

Mamat : kau nak bekaap dia plaak qee ? kau perempuan apa yang kau tahu ?


Gua : ooo kau tanya aku balek . aku perempuan aku tahu r . masa sekolah ustazah ko tak ajar ke pasal ni hah ? aku bekap dia sebab kau tetiba nak sergah kenape? dia kawan aku . kau pun kawn aku . nak tegur pun cakap elok elok tak ley ke? yang ko nak sergah dia belum tentu ko tu okay ag dr dia . emm aku nk tgur pun . aku pun belum tentu betul lagi pasl ni . p elok2 r weyy . aku igtkn je ni . 


Mamat : yelah qee, aku tahulah aku yg salah . (mintak maaf kat member gua) 


Fuhh , boleh plakk. mamat tu tnya aku balekk . ingat kat sekolah dulu tak ajar ke ? dah lah sergah cam tuhh aje , mahu tak terkeezuutt , hmm. ingat lelaki takk de aurat ke? sesuke ati diee je dokk mengate perempuan neh tunjuk sane tunjuk sini . ingat cekk tak tau kaa hang tuhh apa kurang nyaa? pakai seluar pendek atas alasan ? bersukan . perghhh agak2 r nak mengate perempuan . even perempuan ni nmpk seksi if sikit je terdedahh . tapi aurat tetap aurat . and even pun aurat lelaki terdedah . seksi or takk tetap aurat jugakk !


Waaaa punn ada buat silap . benda ni jugak untuk diingatkan diri sendiri dan orang lain . terutama kepada lelaki yang berfikir diaa tu takk de Aurat ! waaa share apa yang perlu kita buat  neh . neh pun waa ada terbace dalam blog awekk. entry die lebih kurang cam ni je. Salam !










Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!