Skip to main content

Aku dah tawar hati dengan dia


Assalammualaikum , first entry this yr. :) actually aku tak tahu nak story pasal apa. tapi aku try lah ye story apa yang aku rasa nak story. dulu aku berani nak story dekat blogger ni tapi sejak dah kerja ni aku rasa cam risau je nak story takut org kenal aku then pk mcm mcm pasal aku. ok let's we start !

Aku kenal dia since aku study at kolej unikop batu caves. masa tu aku buat part time dekat pizzahut delivery sri gombak. dia ni rider masa tu. aku pulak masa tu cashier je. nak jadikan cerita. aku kerja situ tak ada transport. selalu aku guna public transport je. tapi sebab aku kerja partime melibatkan balik kerja sampai 12 atau 1 pagi (tengah mlm). so die rajin anta aku ke asrama kolej aku. kiranya dia banyak lah berjasa pd aku since aku kerja situ.

Dah lama kenal. aku rasa selesa dgn dia. and aku pulak tak da feelings dengan sape-2 pon time tu. if ada pun bf aku curang dgn aku so aku amik langkah untuk tak nak balik kat dia. dah aku ludah tak kan aku nk jilat balik kan. so aku ignore je. dapat bf nsem susah jugak. kuat melayan . playboy ! tengah jauh-jauh boleh psang lain. tu sebab aku dah tak nak fikir pasal bf aku tu.

so aku fikir mat rider ni yang banyak berjasa dgn aku. mak ayah aku tak berkenan aku berkawan dgn dia. sebab dia tak ada masa depan tapi kerja dia memang rajin. entah lah. kenapa dia jugak aku fikir dia helok je dgn aku. maybe sebab dia selalu tolong aku kot. ermm. aku buntu . ada selepas beberapa tahun tu. aku bg tahu dia yang aku tak nak dia cari aku. tak nak dia ganggu aku lagi. tak nak dia datang and hantar aku pergi n balik kerja. tapi still dia ni degil. siap nangis lagi. supaya aku jgn tgl kan dia. sebab diabagi tahu dia suka aku. syg kt aku. masa tu aku dah rasa kesian pulk. sebab aku tak pernah jumpa lelaki yang setia dengan aku lagi.

Dah 3 tahun aku kerja kat pizza hut tu aku dapat tawaran kerja sbgai pulis. so aku kena pergi trainng tu. aku traing 7 bulan kat dlm pulpol kl. and dia ni banyak sangat tolong aku. duit tak cukup. dia lah tolong aku. makan / minum aku tak cukup. dia lah tolong aku. mak ayah aku tak pernah dtg tengok aku masa tengah rekrut. hanya dia lah yang sanggup dtg jumpa aku panas- terik kat sana. dia beli macam-2 kat aku. setahu aku dia ni tak pernah curang dgn aku. tak tau lah selama aku trainng dia ada curang ke tak. itu aku tak nak tahu. sebab aku percaya pada dia and Allah bagi kepercayaan dia pada aku.

Selepas aku trainng kat pulpol kl. aku dapat posting tempat kerja kat blai polis pdu. memang dekat lah. area kl je aku dpt. kat siini aku banyak dugaan. sebab aku ramai lelaki yang nak kenal dgn aku masetu. so aku ni tak tahu la nak percaya pada siapa sebab dia ni selalu dtg and bawak aku keluar. oh lupa pulak aku nak cakap dia ni siapa. aku panggil dia zikri. if kat pizzahut dulu orang panggil dia zikak. aku tk faham jugak kenapa org panggil nama dia cam tu. ok berbalik pada aku dh kerja kat balai. ada sorang mamat ni nama dia nazeri . aku kenal dia. masa aku bt eskot tak silap. dia mmg helok, baik, tapi duda. yg pasti aku tahu dia duda tak ada isteri and ada sorang je anak. anak dia bekas bini dia yg jaga.

aku ada masalah sikit dgn zikri aku keluar dgn nazeri. sampai ada masa tu kantoi dkt ws / calling. masa tu aku tgh dinner dgn zikri sebab nk selesaikan masalah kteorg ni. si nazeri ni ws aku. aku tak rply. then nazeri terus call. aku tak sempat nk silent msa tu. si zikri ni rampas hp aku. then jawab hp tu. so antara dorg borak dlm hp. aku tak pasti dorg ckp apa. yg aku dgr. zikri bg tahu dia ni pakwe aku. so itu yg aku dgr. sbb aku dh tak de mood dh time tu. habis kat situ. nazeri ws and cari aku after aku keluar dgn zikri. actually nazeri tahu hubungan aku dgn zikri. so dia pun tak rasa sangt la. cuma aku lah yg rasa bersalah. 

selepas 4 tahun perkenalan aku dgn nazeri, akhirnya putus, sebab aku dpt tahu nazeri tu ada betina lain. so aku ignore dan mals tak nak amik tahu langsung. so aku focus kt zikri. even kiteorg selalu gaduh. aku selalu sakit hati dgn zikri. ada je tak kena. aku jadi panas baran. memang hidup aku rasa cam tawar sangat dengan zikri. sebab tu since aku kerja gov ni aku block fb/ig/twitter dengan zikri ni. sebab aku nak cari pasangan lain. ramai aku lyn org kat ws/kat fb/kat ig. tapi sorang pun main-main je aku rasa.

since 2011 , and now 2020 ! aku rasa cam dah tak boleh nak go on dgn zikri ni. sebabnya, sebelum ni dia jarang nk tipu aku pasal benda yg penting bg aku. if pergi kerja. hntar barang itu ini tak beritahu aku tak pe. ni dh melampau. sebab time aku mintak pertolongan dgn dia aku ada ujiab memandu PSV lesen kat segambut. aku just tgh hr tu nk jumpa dia nak ajak makan je. tapi aku call dia tak dapt-dapat. hp mcm off, aku dh pelik dh kat situ. ws memang tak ada deliverd langsung. 

kebetulan, aku ada fb zikri ni. aku login fb dia. aku tengok kat new feeds. keluar " Welcome to TANGERANG,Indonesia " aku ingat lagi time tu 18 februari 2020. memang hati aku panas sangat. memang kerja aku maki dia. memang aku hilang sabar sikit dgn dasar penipu ni. bertubi tubi aku ws. aku call. aku call sampai kt telegram. satu panggilan dia tak jawab. mula lah aku fikir mcm-mcm. susah sgt ke nak cerita benda yg betul kalau kau rasa tak salah and tak buat pelik pelik kat sana . kenapa susah nk explain? haa memang aku cop jantan keparat la. sorry to say la. sejak aku kerja gov ni aku punya mulut memang tak de insuran dh. memang ckp lepas je.

Start daripada tu aku dah memang kurang nk contact dh dgn dia. so aku malas sgt nk amik peduli psal dia. kau nk buat apa buat la. janji hati aku dah tawar. dah sakit . dah tak ada feel lagi. hati memang kesian. tapi aku tak boleh teerima bila ada lelak yg menipu aku sebgni. bayang kan hubungan kiteorang ni dah 9 tahun. fikir nak kahwin je. tgh kumpul duit nak kahwen tapi bayangkan lah terlalu lama hubungan terlalu banyak cabaran aku hadapi. mcm mcm dugaan. nk bertunang? bt apa nk bertunang . sedangkan dh 9 tahun perkenalan. bagi aku kalau kau kata nk bertunang baik dari sebelm aku masuk pulis lagi kau ajak aku bertunang. ini dah zaman 2020 nk bertunang jadah nya ? better kahwen ! 

rumah dah ada. kereta dah ada. semua dah ada. tinggal nak cukup kan duit kahwen je. tapi akhirnya? huhu jela ya. rumah yg dia beli kterorang share loan. kereta pulak atas nama aku. dia yg byr. jadi bila dah berpisah ni aku buntu dkt sini. mcmmana nak selesaikan masalah ni? aku nak clear kan loan rumah . aku tak reti. nak tukar nama kereta and loan atas nama dia aku dah pening dah sekarang. aku nak beli rumah susah sebab nama aku ada share loan dgn dia. so itu jadi masalah bagi aku. aku tak ada orang yg boleh bagi advice kat aku. ramai kaan tapi tak ada sorang yg betu betul boleh tlg aku. huhu. 

sekarang ni , aku dengan zikri kawan cam biasa. tapi mamat ni still panggil aku syg even aku dh cakap jangan panggil aku dgn perkataan tu . sebab aku benci dia. hari tu dia jemput mak aku pergi kenduri kawen adik dia . mak aku nak pergi sebab . mak ayah dia pergi majlis perkahwinan adik aku kt sg buloh hujung bulan 2 duulu. bayang kan lah , aku pergi kenduri adik zikri semua keluarga dia suka tgok aku and mak aku dtg. keluarga dorang memang tak sombong. memang baik. cuma mak aku lah tak selesa dgn kehadiran makcik zikri. makcik zikri ni suka sangat borak dgn mak aku. then direct terus ckap nk tunang kn aku dgn zikri. dia mintak buat tanda. if tak nak tunang . kwen terus pun tak pe. mak aku dh tercengang dh kat situ . aduh aku dah pening dgn sikap makcik zikri yg suka ckp tak tapis ni.

Mak aku dh mcm benggang sikit la sebab makcik zikri bg tahu yg mak aku yg tak kasi aku dgn zikri bertunang. then mak aku cakap. terus ckp dgn qila jangan cakap dgn saya. saya tak tahu apa-apa ni. pastu aku ckp leklok dgn makcik zikri . yg aku tak sedia. and aku dgn zikri hanya berkawan shj. tu je aku cakap. aku mals nk panjang kn cerita. nanti aku cakp lebih lebih kang ckp aku kurang ajar. so pengajaran bg aku. jangan dtg kenduri majlis bkas ex kau or famly ex kau. lagi sakit hati nanti. so problem is. mcam mana aku nak lupakan zikri and nak jauhkan diri dari zikri dan famly dia ? aku stay cheras. zikri stay kepong. hm aku buntu. tapi hati aku slow slow nak lupakan dia.

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!