Skip to main content

Hati Terguris

Act, Tak tahu nak post Apa. Huhu, hati? Wahai hati janganlah kau Terguris dek hanya sesorang jejaka. Haishhh ayat nak gempak ajekan. Hari tu aku and sidia offdays sesama. Plan Tak tahu nak mana and Bila aku set aku nak pergi Melaka.  Sekarang sidia tanya aku 'kat melaka tu Ada Apa?' erk aku Tak tahu nak reply ape gg dia ckp. Before this kalau bab bab nak berjalan ke ape. Tak pernah nak bagi bunyi or tak pernah tanya cam tu. Selalunya kalau aku nak pergi mana mana mesti dia cakap 'okay!  Jom kita pergi! ' tapi Sekarang ni. Tak dah. Mcm kurang dh. Aku pun ckp.  Takpelah Tak nak pergi melaka. Kita pergi Nilai nak? Tengok brg brg perkhawinan. Okay dia setuju. Lepas tu kami on the way lah pergi sana. And kami terlepas nak masuk ke Nilai. Terpaksa U-turn balik dan mengambil masa 35 minit. And dekat situ kami Ada perselisihan fhm. Bergaduh. Sedih 😢 Bila nak sampai simpang nak masuk nilai 3. Aku decide nak balik rumah. So mintak dia hangar aku kat cheras. Sedih. Dah Tak Ada mood. Kalau ikutkan. Kami Tak pernah boring nak g mana, Tak pernah gaduh gaduh. Tapi sejak akhir akhir ni kami selalu sangat gaduh. Entahla. Mungkin hubungam kami terlalu lama mcm mcm Allah nak uji kot. Kami setia. Tak pernah terfikir nak pasang lain. Tapi kenapa jadi mcm ni ya? Sepanjang perjalanan balik kerumah. Tak habis habis sidia cakap 'buang masa betol la hari Ni' erm sedih sangat sangat. Aku Tak pernah jumpa perangai dia cam ni 😢 kadang kadang aku Teringat cakap mama aku.  3 hari yg lepas pasal jodoh. Jodoh yg dia tentukan aku dengan siapa. Dengan siapa aku patut berkawan. Bila aku fikir kn balik mungkin aku patut Ikut cakap mama kot. Kalau Ikut kata diri sendiri. Cam Sekarang lah jadinya kot. Kalau Betul Betul orang yg sayang kita mesti dia ikhtiar nak khwin dgn kita bukan dengan cara Mulut asyik kata nak khwen tapi ikhtiar Tak Ada. Betol dak? 

                                                        -AqilahSuhaimi-

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!