Skip to main content

Work Part-time vs Full-time Study



Fuh , penat ah bila start kerja neh . masa bulan puasa hari tu. aku cuti sebulan sebab jadual beljar aku pack. disebabkan tu aku tak dapat teruskan kerja sambilan aku neh. Lepas raya . start hari merdeka 31 ogos 2012 aku naik kerja . haii yaaa , suma duk perli aku. perli as jokes saje laa. tak amik hati pun. rindu dekat staff pizza aku neh hehe :)

Dari 31 ogos sehingga sekarang aku meneruskan kerja aku. sambil tu aku belajar. Maklumlah aku ni bukan anak orang kaya. orang sederhana jea. boleh lah tanggung sendiri hihi.orang lain hidup senang keluarga tanggung *ayat cam gampang jea.. hmm, act. parents tanggung aku. tapi tak memadai sebab parents aku tak macam parents korang . biar pun nampak luaran saja bahagia tapi dalaman kita tak tahu macam mana.*so tak perlu lah aku nak story. :')

Biar pun aku tabah menghadapinyaa, tapi ia tak putuskan semangat aku nak belajar. mula mula tu ade lah putus semangat but kawan-kawan, saudara mara banyak bagi aku nasihat and bagi aku semangat untuk menempuhi dugaan yang Allah berikan keatas diri ku. Aku tak malu kalau orang nak cakap aku ni dah laa belajar still lagi nak bekerja.. tak penat ke ? *biasa ahh. kerja mana tak penat? tapi perlu ke aku nak cerita benda yang tak ada kena mengena dengan hidup korang ?

Biar pun... bibir nie tak lepas daripada senyuman tapi hati ni siapa yang tahu ? biar pun aku gembira, gelak tawa.. dalam hati ni banyak kesedihannya.. memanglah ade yang suruh aku berhenti bekerja tapi korang ape tahu ? tapi aku akan jawab selagi aku boleh kerja aku kerja. janji aku tak abaikan waktu belajar aku. biar pun penat tapi dah nasib aku macam ni.

Hmm, minggu ni study week. haaii. aku nak belajar ape ni ? takut pulak rasa. final minggu depan pulak.minggu sebelum ni common test. Alhamdulillah dapat lah jawab. tapi ade lah yang susah siket untuk dijawab. huhu final oh final. risau nye aku. hope aku dapat buat dengan terbaik. InsyaAllah. 

Thanks jugak dekat kawan-2 pizza. banyak tolong aku, terutama zikri. rider yang selalu hantar aku balik kadang waktu nak g kerja dia datag amik aku dekat hostel. kak ieyra yang pernah aku tinggal bersama. dia lah yang bantu aku bila aku perlukan rumah untuk beteduh semasa cuti smester lepas :) . Aidyl and Tyha yang jugak tolong aku bila aku mintak cuti panjang . dieorang nie cashier. so tak ade dieorang tak dapat lah aku mintak cuti . huhu

Thanks to nani. member unikop . my roomates aku. dia lah yang tahu tentang hidup aku dekat sini even aku baru je berpndah bilik. kalau bukan dia tak ade yang sanggup bangun kan aku setiap hari g kelas tahu tak. aduh ! aku pun tak tahu taktik ape yang dia gunakan bile kejutkan aku bangun. Anas ! my roomates jugak. dia jugak tahu tentang aku. dia jugak selalu bagi aku semangat untuk belajar walaupun aku terfikir.. daripada aku habiskan duit prents better aku kerja tak payah belajar. tapi disebabkan Anas menghalang aku buat keputusan macam tu. aku putuskan niat tu..

Biar pun masalah melanda.. Janganlah berhenti sekerat jalan :') . ye aku faham. tanpa kawan-kawan disisi siapalah yang dapat memberi semngat lagi. Aku berdoa dan berharap keluarga aku dapat pulih dengan sepenuhnyaa biar pun kesedihan dan keperitan ini sudah hampir 2 tahun menanggung nye :') iloveALLAH :')

Comments

Post a Comment

Cikk KaKi Sediaa Terima Comment Andaaa ~~~

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!