Skip to main content

Pernah kena tinggal dengan bus

Dulu , first time naik bus balik sendiri ke alor star , naik dari pudu. tak pernah pernah aku naik kat pudu tau . tu yang gelabah semacam saje . masa aku nak balik alor star. tiket bus aku pukul 11.30 pagi . aku gerak dari hostel pukul 10 pagi :) pika burn yang hantar . roomate aku ah . aku drive kereta aku , bawak laju laju sebab nak spee sampai an . tapi dah sampai depan sogo . jalan jammed gila.

Langsung tak gerak . jam suda pukul 11.20 minit . aku dah benggang giler . last last aku berhenti kereta tengah tengah kesesakan lalu lintas depan sogo . pieka burn terpinga pinga . dia terkejut tengok aku keluar kereta . aku suruh dia drive balij sendiri . aku lari bawak beg belakang terus berlari naik LRT . aku tunggu lrt nak dekat 10 minit jugk . then turun dekat puduraya. berjalan kaki dengan penatnye . dah smpai platform . aku tanya pemandu . dieorang cakap , bus bru saje jalan 5 minit yg lepas .

Aku ? kepenatan dan terus terduduk . huh ! penat jugak . tapi tak sempat ! aku duduk dekat bhgian atas. bhgian tmpt duduk pnumpang yg tunggu ketibaan bus . aku duduk lama disitu . aku berdiam diri . mama aku call . aku angkat tapi aku diam . tiba-2 ade sorang pegawai datang dekat aku . then dia cakap pkul 1 ade bus. so, dia cuba mencari tempat duduk untuk aku . tersa kelegaan . memang mata berkacakaca kot :) 

Bus pun sudah tiba. aku naik dengan senyuman menawan haha :) . second trip . lepas final exam aku balik alor star naik bus lagi . time tu tiket aku pukul 11.30 malam :) aku balik kerja pukul 5 petang . then kemas barang . aku tunggu member aku balik kerja pukul 8 malam . tunggu punya tunggu . pukul 10.30 baru sampai rumah . sedihnya :'( . aku dah rasa memang aku terlepas bus . then gerak g pudu . tapi member aku tak terus g pudu tapi terus amek sepupu dia dekat stesen putra lrt gombak . dekat taman melawati . 

Fuhh, sabarjelah weyy. kat situ dah aku dah naik benggang giler . kot ye pun hantar lah aku dulu kan ? sokayy . kita ni cuma menumpang saja . diam saja . sampai pudu pukul 11.30 . aku terus berlari ke platform then aku tanya pemandu-2 bus . dieorang semua cakap . bus dah jalan 5 minit yang lepas ;'( sedih. secara tiba-2 air mata mengalir . fuhh. aku tak tahu ah kenapa senang senang jer airmata nak mengalir. aku pun duduk disuatu yang tempat tak ade orang . diam beribu bahasa ,

Aku bagi tahu member rumah aku. aku tertinggal bus. mama aku call . dia tanya aku macam macam. suruh naik bus lain . aku duduk diam jer . rider aku call. dia tanya aku cam ner. sebab mmber rumah aku bagi tahu kat dia yang aku tertinggal bus. rider aku nak mai amek aku dekat pudu . tapi aku tak nak . aku nak tinggal situ jugak . lama aku kat bahgian ketibaan tau . 

Aku bangun , aku g jumpa pegawai bus, aku tanya ade lagi tak bus nak ke alor star . sebab aku terlepas bus . dieorang bawak aku ke pejabat pegwai . then aku jumpa bos dieorang . tapi dieorang cakap . semua penumpang bus sudah full. aku diam then aku duduk dekat ketibaan tu. member aku call. pujuk aku. aku tak banyak ckp pun. diam saje . huhu . tak tahu nk cakap ape kalau dah cm ni . 

Nak dekat pukul 12 malam . bos tranasional datang kat aku. dia bagi tahu kat aku. ad satu bus ni . memang ade kekosongan 6 penumpang lagi. so dieorang kasi aku naik :) huhu , tengah sedih ni . dikelilingi pegwai-2 bus . dieorg bg tahu ape yg ptt ah. malu ah ase huhu. last-2 naik jugak aku dalam bus tu :) hihi

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!