Skip to main content

Pengalaman kerja di Kilang



Haaaa see ! ni laa gambar waa time waa keje kilang dulu . kilang? low standard ? haha gaji masyukk yooo ! 
waa tak rasa kerja kilang neh tempat paling terok bila dpt job . kerja kat kilang macam-macam ada . haha 


 = entry yang lepas tapi baru nak post =

 Assalamualaikum and salam sejahtera kepada pembaca blogger . wassup-2 guys ! hoho . hari ni gua mau story pasal pengalaman gua bekerja sebagai operator kilang dekat JB. Masa gua baru pindah JB. Before gua kerja kilang gua apply kerja dekat Taman Puteri Wangsa,Ulu tiram JB (dekat-2 dgn rumah sewa gua dulu) guaa kena pi interview sebagai Clerk and Personal Assistant Computer . Gua kena buat dua kerja dalam satu masa. Ehh, bukan dua kerja tiga kerja include dengan promotion . perghh penat kerja cam ni. Pekerja memang tak ramai, Boss gua, technician ade 3orang and gua je gurl . sebab bos gua mang cari PA or Clerk prmpuan. Kedai computer tu besar pun. Tapi gaji takk leh blaa r. siket jekk, 


Gua kerja kat sane memang tak lame. Tak sampai sebulan pun sebab gua penat kot. Sume gua je yg kena handle . huh ! if setakat clerk tu okay agi. Ni kena igtkan bos ade meeting dgn customer. Tahu-2 jelah PA kan? Rase dah macam kerja dekat office lam bangunan besauu aje . yang tak leh blaa kena ikut bos meeting dgn customer and kena catat benda yang perlukan dalam peralatan computer. Fuhh ! memang ffffeeeningg gua. Last-2 guaa mintakk benti jugakk. But, bro-2 technician paham sgt da dgn gua. Dieorang no hal. Dieorang tahu kerja aku berat kan kepala aje hoho .

Before mintak benti tu, gua kena buad surat customer utk iklan kan bekrja di kilang. So, gua bace dgn teliti . salary fuhh ! memang top jugakk lah. Then dari situ gua amek number fon then call kilang tuh. Firstl day, gua dah terus kan kerja. Tak payh tunggu kena panggil . mula-2 gua kerja siang. 12 jam ! berdiri ! penat gilerrr L mase mula-2 masuk kilang. YaAllah, ni kilang ke gudang kotak? Dalam kepala otak aku dah fikir macam-2 dah. Takut pun rasa sebab gua tengok semuanya lelaki. Perempuan taka de pun. Then gua tanye dengan kerani ni. “kak, pekerja perempuan ade ke? Saya tengok lelaki je?. Then kerani tu pun jawab, “adelah dik, tak ramai pun. Dalam 5,6 org g tu lah. Tak yah risau lah. “



Perghh! Mau tak risau dibuad nye, betape sikett jek tuu. Gua  kerja bahgian enjin motor vacuum. But, gua kena buad bhgian paip. Kerja tu senang. Tapi memboringkan. Fuhh, mula-2 tgh kerja tu. Guaa naik angin jugak tengok bangla-2, Nepal-2, indon-2, Myanmar and phlpne neh.cam tak pernah tgok org je. Sakitt hati jugak rase. Then ade minah indon neh tegur gua. “kamu ni barusan dkerjain ya?” gua pun jwb balek. “ye ye. Eh, kenape ek dieorg neh tgk sy cm nk mkn sy je?” minah indon tu jwb balek “ohhh jgn kuatir ya dong, merka tu semua ngak pernh lihat cewek gantengg disini” gua pun pilik “ hah? Ganteng? Ganteng tu ape? Minah indon tu siapp gelak kat gua, guaa da cam org bodo je ase “hehe ganteng tuu cantik yaa dong” gua pun rase nk tergelk jugk huh! Low pick-up betol dehh .



Balik je kerja dalam pukul 7 ptg, agent gua amek dgn kereta. Gua sorang kot! Biasanya org kerja kilang naik bus kilang or van. Tapi gua dah ade org sediakan. Agent gua perempn r. tapi rock gilerr hoho ! balek rumah, my mom tnye. “cam ner kerja? Ok? Tak pyhkerja r” gua pun jwb balek “penat maa, tak tahan kila. Berdiri je tau. Tapi kila kena kerja maa tak kan duk rumah je? “ em my mom cakp byk kali pun gua tetp ngn pendrian gua. If gua tak kerja. Gua mau kerja ape? If setakat sales girl. Haiyaaa ! gaji murah ar. Tak best. ! Em, dalam 2 minggu gua ade kwn dekat kilang. Gua rapat dengan Ajib. Mamat tu da lame kerja kilang. Dia lah kasi tahu selok belok pasal kerja ni, ni lah first time gua keje kilang. Tak penh terfikir gua nak kerja kilang. Tapi mencabar kot ! tu yg gua suke.

Supervisor,leader-2 gua salu jugak berbual dgn gua. Dieorang byk Tanya pesal lah gua kerja kilang. Cam tade kerja lain je dieorang cakap. Gua pun cakap r . gua nak try lagipun kerja cam ni bukan senang pada perempuan. But ianye mencabar bagi gua. Sape cakap perempuan tak leyy buat pasal enjin2 neh. Hoho. Lagi 2 week 3 day cam tu Gua dapat memo dari bos . gua kena kerja malam. Gua Tanya member gua si ajip. “jip, aku kena kerja malam doe. Takut r . ko kerja mlm ke siang?” member gua gelak kan gua. “hahaha, terbaek ar ! best kot kerja malam. Releks doe. Ko takut? Lekk r, aku pun kena kerja mlm gak” fuhh naseb laah member gua kerja malm jugak. Lau takk gua takk ade member malam. Gua dgr kerja malam ramai lelaki but perempuan ade r jugak. Ade lah yg sebaye dgn gua tapi sombong huh !
Gua balek rumah gua kasi tahu ngn my mom, “maa, kila kena kerja malam esok pagi baru balek ma” my mom terkejutt, dia mrh gua “ ape?? Dah-2 tak payh kerja mlm-2, bahyee tahu takk !” gua takk endah pun my mom cakap “ ala maa, kerja malam gaji dy besar. Agi pun member kila kerja malam jugak same ngn kila” my mom mrh gua agi “ kerja malam tak ramai permpn , mama tahu lah kilang kat johor ni cam ner. Bahyee !” gua still berdegil “ kila try dulu maa, if tak ok kila tuka siang je” my mom membebel sampai gua takk nakk dgr . huhu cam biasa gua g kerja but siang gua tidur malam gua kena berjage. Pukul 4 petg gua dah bangun. Agent gua dtg amek gua dlm pukul 6.30 petang. gua masuk kerja pukul 7malm.



Memang rase berbeza dgn kerja siang. If kerja siang pepagi dah rase ngantuk, if malam neh langsung gua tak ngantuk. Mase masuk kerja , maghrb baru masuk. So, gua solat kat tempt kerja. Emm, syokk jugk keje malam. Boss takde ! lekk aje. Memang releks abes r. member gua pun sekaki jugak. Memang melepak aje kiteorang. Hoho . if malam ramai plak member. Ade Winston, zack, ateng, dieorang neh gua kenal mase gua kerja malam dgn ajib. Rupenya dieorang neh member ajib. Winston neh org srwk tp die da lme kerja kilng, dia bahgian servis vacuum . zack plak technician memang expert lah die da lame kerja kilang neh. Ateng lakk operator cm gua but die da kerja 9 tahun dekt kilang neh. Dah lelame siket gue kerja malam. My mom bagii gua kerja malam.

Dalam 2 bulan cam tu gua kerja dekat kilang tu, ade pekerja baru masuk . dieorang joined kerja bhgian gua dgn ajib. Man,jefry,harun and fiza. But fiza kena kerja site vacuum. Bhgian skru-2 lagi senang kerja tu Cuma penat lah. Sebab kena laju buat kerja. Mesin tu bejalan jekk nonstop so abeskan mase berdiri r ! hoho mahu takk lenguhh kaki kerja bhgian sane. Fiza neh isteri kepada man. Perghh tengokk mudee agi but umur dah lanjut hihi J memang rapat dah kiteorang neh. If lepak memang tak sah tade dieorang. Fiza jarang lepak sebab die kena kerja bahgian dalam dekat site. Memang tak leh nak lepak sgt ar. Gua dengn diorang neh bhgian enjin dekat dgn stor. Cume tak duduk dalam aircond jekk huhu.

Jefry dgn harun org sabah, jefry baru umur 18 tahun. Kecikk je org nye. If ckp dgn awekss. Perghh slow aje suare! Romantic giler tgok die berbual dgn aweks die. Hoho Harun plakk dah ade bini. Umur harun 27 tahun orang nye kecikk der. Memang susah nk percaye umur die 27. 7 orang anak dia . perghh ! ramai gilerr anak. Bini bukan main kecikk agi. Bini die pun kerja dkt kilang neh jugak but kerja bhgian same dgn fiza. Cam-2 ragam guaa tengok orgg keje kat kilang neh. Banyak jugakk guaa belajr erti khidupn neh, and gua terkezuuut org-2 kat sini tak takut dengan dosa.

Lebih-2 lagi isteri !isteri kerja dekat kilang tapi ade skandal dgn bangla-2 or Nepal-2 kat kilang. Si suami plak kerja security guard kilang. Padahal dekat je pun suami isteri bekerja. Boleh plakk si isteri ad hubungan dgn jantan lain! yaAllah ! ape nak jadi lah L sedih betol gua org cam ni. Ade jugak laki org ade hubungan dengan kerani kilang, mamat neh bro stor lah, kerja dia memang check kotak-2 vacuum neh semua. Entah cam ner gua ler terserempak dgn bro stor siap dating berpegang tgn kt belakng surau. Mase tu gua nak pergi sembhyg isyak tak silap. Dieorang terkejut tgok gua lalu . huhu. Ni lah lelaki ! bini kat rumah ade lah tunggu si suami penat bekerja ni kan pulak si suami ade hubungn dgn betina lain dkt tmpt kerja. Fuhh! Mahuu takk meradang gua. Benci giler gua dgn lelaki cam ni. Die takk terfikir ke bini kat rumah penat jage anak,pakai,minum,die pesume . jaga rumah tangge tapi si suami buatt masalh pulak.

Bukan dieorang neh aje, ramai lagi. Member-2 guaa pun g tuu. Siapp kena ceramah dengan gua. Ade r member gua neh, nama dia bro jambang. Gua pgil die jambang. Dah kawen, anak baru sorang. Baru kawen jugak lah. Mahu tak terkejut member ade hati dgn gua perghh mane tak naik angin gua. Siapp kena maki dgn gua mamat neh. Yelah! Sape suruh luahkan persaan kat guaa kang da kena muntah sama guaa hoho. Gua kesian gilerr dgn si isteri-2 yg dah bekawen neh, laki dieorg bukan main kerja but tak tahu si laki neh ade hubungn dgn betina lain lah, usha aweks ar, tipu belum kawen r. Emm, tu nasib baik si ajib bg tahu jambang neh dah kwen. Dgn gua bleh plak kate belum kwen. Dah kena maki dgn gua baru nk ngakuu. Igt aku nak ke manusia cm ni? Sumtime, gua takut giler nak kawen. Takut lelaki ni tipu isteri, curang ! ade hubungan dgn betina lain.

Cam-2 ragam org kat kilang neh. Yg memacik plak byk buat hubungn dgn bangla-2 nepal-2 kat kilang, sedangkan dah ade anak ! ade suami kat rumah. Ade tu , isteri kerja malam. Suami kerja siang. Suami kerja bhgian technician, alim giler gua tengok but die tak thu si isteri ni ade affair dgn bangla ! huh !*dahh lah kilaa, dosa dieorang, biaa dieorang yg tanggung. Wat penat kau aje nak story! . eh eh J hihi betol jugk kan. Saje je nak mengelabah haha . Erm rehat pukul 3 pagi gua,ajib,man,fiza,jeffry,harun,zack,matol,ateng,Winston,mat,gimik,jambang,and name-2 gua tak igt. Kiteorang salu lepak minum same dkt kantin. Setgh jam abes kn mase berbual dgn dieorg. Dieorang neh bro-2 r. gua rase cam gua neh aje budak kecikk tak tahu ape-2. Sebab dieorang neh byk bgi nasiht, ape yg gua tak tahu dieorangg share pendapat. Even hal famly gua pun, memang dieorang lah yg tolong.nak-2 lagi si matol, man,fiza dieorang neh yg byk bagi gua semngt.

Bukan senang gua nk teruskan khdpn tanpa ayh mase tu. Gua dulu ade masalh keluarga. If story pun memang takk r ! tapi nak hilangkan rasa sedih dlm diri ni gua cari jugak kerja. If duduk rumah mcm-2 gua fikir. Bukan setkt keluarga, gua fikir kan masa depn gua sebab mase tu gua benti belajar jugak and dalam pada masa yg sama gua hilang org yg gua sayang. Gua kena tgl . si dia pun tk terima gua semenjk gua benti belajar. diBiarkan gua kena mengate dengan orang yg berebut nak dekat dia. Even sayang cam ner pun gua kat dia ape leh buat, dah ade betina nak kat die, gua lepas kn lah jugak. Tak de gune gak gua berebut-2 nak kat dia sedangkan dia yg tglkan gua. And dia sendiri ada ckp pernh date dgn betina lain. Fuhh ! rasa nak pitam jugk lah org buat kita ni cam neh. So, gua mals dah nk ambik tahu pasal dia. Benci pun ad ! *eh eh eh , wat are you story ni qila ? dah keluar pada topic hihi J

Dalam 3 bulan gua kerja kat kilang tu , ade mamat neh baru kerja kat kilang. Dia technician , leh tahan lah muke tu. Tapi mamat tu kerja siang. Gua kan kerja malam. If pagi, gua keluar dr tmpt kerja mesti die pgil gua. P gua wat dongooo jee. Matol , member gua yg gua rapat dekt bhgian technician. Sumtimes matol jelah sampaikan salam mamat tu kat gua. Pelik betl gua, bru kerje kat kilang dah menggatal. Bila gua masuk kerja malam, si mamat neh still tgu gua depn pintu. Gua buatt tak tahu aje lah,*cehh! Bajett jual mahal J . ai ! suke hati gua r ! gua bukn jenis tgok org nsem siket terus nak kapel . gua pandang hati sumone tu betol-2 jujur,ikhls nk dkt gua je. Emm, tiap-2 hari mamat tu cam tu. Salu tunggu gua then ajak berbual. Tapi gua tak pandang die langsung. Ade 1 hari ni, lepas gua sembhyg. Entah cm ner die tnggu gua dpn surau. Mahu tak terkejut gua. Tapi dia still nk berckp dgn gua. Gua ckp gua tgh kena smbg kerja. Busy lah katekan J. member-2 gua ckp mamt neh mang gler ske kat gua. Perghhh ! mahu takk gilerr gua. Huhu . act, memng die nsem pun but dari air muka dia gua dah paham sgt dah. Mamat neh mang playboy, byk gurl . Mase gua nk masuk kerja kol 7 ptg, gua dtg awl so gua scan kad gua. Entah cam ner gua tgok ramai giler gurl dok berborak dgn dia. Then, memang  gua phm sgt lah org jens cm die neh.

Masok buln ke-4 gua berhenti kerja sebab ayh gua dtg amek keluarga kiteorang bawk balek kedah. Then gua buat surat berhenti kerja untuk sambung belajar hihi J selama gua kerja dekat kilang. Gua ade masalah lagi. Masalah lupa ! gua tak ingat hari, tarikh L balek kerja pagi terus tidur. Bangun nak p kerja pukul 5 petang siap-2 terus pergi kerja. Tu jelah rutin harian gua. Memang hari pun gua tak ingat. Tarikh apetah lagi. My mom desak gua benti kerja sebb gua dah kehilgn daya ingtn mase tu. Gua stress sbenarnya, banyak benda gua fikir. And gua terlebih tidur . cousin-2 gua and aunty-2 gua sruh gua benti dari kerja kilang. Sepupu gua (qiena oreo) atau pgiln nye nurul. Dia pun kerja kilang jugak bt die kerja sebelah kilang gua. Kiteorang tak dapt bersama. Sebab dia kerja siang gua kerja malam. Die tak tahan if kerja malam. Nanti ngantuk.
Last-2 gua benti jugak kerja, sumtimes tu xnak jugak benti but my dad dah suruh gua benti. So, gua berhenti jelah. Masa gua dah pindah kedah. Member-2 kilang salu contact gua. Maklumlah, gua ade belajar psl gitar dgn dieorang. Memang terbaek r ! dieorang neh rajin nak ajar gua main gitar. If ade keyboard pun memang dieorang nak ajar gua hoho. Senang buad pergi jamming J . ngee ^^. Emm seminggu gua duk kedah. Mamat yg salu tunggu gua kat kilang, yg gatal sgt nk berborak dgn gua sampai gua tak lyn die ade msg gua. Perghh ! blehh plakk die tahu number fon gua. Mahu tak terkejut gua. Mula-2 gua dah tengking-2 die sebab? Sebab die cakap cam org terencat aje. Main-2 plakk die. Last-2 die ngaku yg die sape. Name dia asyraf, cantekk jugak nama dia. Die salu contact gua but gua tak lyn die langsung.

Sumtimes, gua benci dgn lelaki. Benci dgn permainan dieorang neh, benci dgn kate-2 jiwangg bak karat tuhh, memang takk lah gua nak percaya. Cukup lah sorang yg kecewakan gua selama ni ! huh ! betapee lukanyaa hati gua nehh dihina oleh seorang lelaki dulu. L ß tak pyh buad muka taikk r ! , okay sambung! Ashraf tu ikhlas nk bekwn dgn gua. So, gua pun bkwn jelah dgn dia. Dia pndai kot amek ati gua*semua lelaki ade aje nk kena puji. Blaa r ! . lame kot kiteorang bekwn even gua jrg nk msg-2 neh. If gua xmsg die mesti nak call gua. Aiseyhhmen! Rimasss gua org cam ni ! Masuk bulan ke 6 tak silap. Ashraf mtk kpel dgn gua. Perghh , mahu takk mahu je gua. Byk kali gua explain dgn dia but die tak putus ase jugk . gua pun heran sbnrnya. Gua tanye ngn member-2 gua kat kilang si ashraf neh jenis yg cm ner. Bila dapat tahu yg die neh jenis pendiam, buad hal sendiri ape semue. Gua terima dia.

Then gua kena p sambung stdy kat KL, mase kat kl dalam bulan 7 ashraf,ayh and mak dia dtg KL hajat nak jenguk kakak-2 dia kat Gombak. And dgn peluang yg dia ade neh lah, kakak2 dia and ashraf dtg kolej gua. Kiteorang semua keluar jalan-2 kat KL. Tak sangke jugak sebenrnya Ashraf dtg jumpa gua. And mak ayah ashraf ajak dinner dekat rawang. Abg ipar, pkwe kakak ashraf pun joined dinner jugak. Memang sporting giler famly Ashraf neh. Malu gilerr guaa famly cam ni. Pintu guard kolej gua tutp pukul 12 mlm. Mak ayh ashraf mang ajak gua bermalam dkt rumah keluarga kakak Ashraf. Mak ashraf baek giler dgn gua. Gua pun tak sangka mak dia ambik berat pasal gua. Tanya pasal famly gua. Mase tu mak ayh gua dah becerai then mang dy simpati lah. Gua dah anggap fmly ashraf neh mcm famly angkat gua . Even memang jujur gua xad persaan pun dgn ashraf tu.

Kakak-2 Ashraf memang baik sgt . Awal-2 dah pesan, if free jemput dtg rumah sebab kolej gua mang tak jauh dr rumah kakak ashraf tu. Kakak dia pesan lagi “if ade masalah jgn segan-2 share dgn akak” perghh, mase tu rase terharu gilerr akak Ashraf ckp cm tu kat gua. Emm masuk 2 bulan cam tu . gua kaple dgn ashraf tak lame pun, last-2 putus jugak even ashraf merayu-rayu mintak gua turn dgn dia. Bnyak kali dia pujuk gua but gua tak layan pun pujuk rayu dia tu sebab die memang ade makwe before gua. Dah 2 tahun jugak dgn makwe die tu. Tapi gua fham dah dgn situasi cam ni. Even makwe dia tak pernah tahu Ashraf tu ade perempuan lain. Orang laki ni pandai kelentong ! biasa lah tu, gua dah faham sgt dah.

Susah kot gua nak terima dia lagi, even die mintak rayu cam ner pun. Dia sayang dua-2 . mane leh cam tu, gua tnya apesal buat makwe dia cam tu. Ashraf jawab “kiteorang asek gaduh, dia salu nk mrh2. Fedap as tau “ emm gua ckp elok-2 dgn ashraf “as, kena ckp baik-2 dgn dia, myb dia mrh sbb as buat hal dlu. Yelah, mesti dia cemburu bila as dgn org lain ke ape ke.” Then ashraf jawab balek, “die tu asek nak cemburu aje dgn as, as tak suke lah bila dia mrh-2 as. If tk reply msg ke tak call ke mesti je nak meradang” gua dh fhm da npe laki cri gurl lain emm “mesti lah dy nak mrh, dy nk care pkwe dy sendri takut terlepas pada aweks-2 lain. Dia nak tahu ape je yg as buad but as kena cakap baek-2 jugk dgn dia . as kena yakin kan dia even cam ner pun” hmm, sumtimes gua sakt ati jugk lelaki cm ni.

Disebabkan gaduh dgn makwe padahal dah betahun-thun kapel tapi still nak cari perempuan lain. Nak cari sparepart. Haishh ! ni leh jadi pengajaran buat kita . ramai kot lelaki cam ni. Act, sampai ke hari ni ashraf still contact gua walaupun sumtime tuu gua tak layan dia lansng. Bila ingatkan famly dia, gua contact jugk . cause before raye ari tu gua jalan-2 kat kota tinggi masa gua balek kampung. Gua terserempak dgn mak dan ayah ashraf kat kedai bunga. Malu giler rasenye. Yg peliknya mak ayah dia boleh cam gua. Rasa bersalah sebab mak ashraf yg tegur gua sedangkan gua memang dah lame ade kat kedai bunga tu. And sampai sekarang gua rase bersalah sebab mak ayah ashraf berharap sgt gua dtg rumah pergi beraya kat felda sane. Gua tak leh nak janji sebenarnya sebab gua tak raye jb ,  gua raye kat Singapore thun ni.  Huhu

Ehceeh ! okay dah abes story merepekkk gua neh, daripada dok story pasal kat kilang sampai story dgn budak technician kilang lak . haiyaaaa ! nak pjgkn story lah katekan J hihi. Lastly, gua dgn ashraf jadi kawan rapat smpai skg J rasanya, bekwan lebih baek . and member-2 kilang lame still contact dengan gua. Siap mengutuk gua dkt fb lagu haiyaaa ! bila on9 ade aje citer dieorang nehh semua hehe J memang rindu pulakk nak kerja kilang. Jangan ingat kerja kilang neh tak masyukk ! masyukk doe. Kena tengok pada tempat and pekerjaan jugak. If kerja kat perkapaln lagi masyukk ! 2,3 ,4 ribuu sebulan leh dapaat ! memang takk sia-2 lah kerja tempat cam tu . Terbaekkk ! 

Comments

Popular posts from this blog

Second day at Wngsa maju

aku wake up lam kol 8 a.m *mybe ^^ . xbgn late da. still awl da skunk. haha . da bgn fuhh mang bored at my homiee tuhh ^^ xtaw nk wat pe an ? . member sume p kelass . tgl aku sorg at  umah . dah bngn tuh terosss ler p mandi , basuh baju , kemas umah and tido balekk HAHA! *dah xtaw nk buat ape kunk ? . Dalam kol 12 lebh kot bwu bngn . then relek relek japp dengr lagu . ^^ kol 2.30 chrsty and kiyah baru balek dari kelas *late pulak dyeowng ne balek umah . haha . xlame tuh lynda call ^^ ajak kua . inform at jerry . Dah inform . p first call jerry xleh coz dy off hp dy . call lagi bawu leh . then dy soh siap . okay ^^ . lam kol 3 lebih g tu ar zira dgn tijot baru sampi umah . wahh sowpinkk sakan dyeowg haha ^^ Lam kol 6 kott dyeowg otw amek ak at wngsa mju sambil tu text dgn jerry and lynda . Lam kol 6.50 jerry text kate nye jln jem so, dyowg amek at KL central . aku ok jer . jalan jem an xkesahh . hee ^^ pas tu aku terus p at stesn LRT wngsa maju ke  KL Central *rami gilerr orang

YESTERDAY WITH KIYAH

duit antik.. q ngn kiyah g kdai ems.. jual duit antik nie

~UwAnK TeEbiEyAt~

gurL uwank tbieeyat d0e! xtwu nk wt pe. s0,tngkp jela gmbr. h0bi aku bh! haha! aku,aa,kiyah n kak mas ad gak msuk ah ch0ng. adik t0key bh! haha! sp0rting d0e! :) skng nie sllu je dtg lewt law nk p keje ! huhu!